کد خبر: ۸۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 13
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی دستگاه قضایی توضیحاتی را در مورد پرونده فوت زنی باردار در البرز ارائه کرد.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه هشتادونهمین نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه در یکی از بیمارستان‌های کرج مادر و فرزندی مورد پذیرش قرار نگرفته‌اند و متأسفانه جان خود را از دست دادند آیا در این موضوع پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است؟ گفت: حدود دو ماه قبل خانمی باردار به بیمارستان مراجعه می‌کند که ابتدا پذیرش می‌شود و بعد مسئولان بیمارستان ادعا می‌کنند که باید به بیمارستان دیگری منتقل شود که در نهایت متاسفانه این خانم خارج از بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: پرونده‌ای در رابطه با این موضوع تشکیل شده و باید پزشکی قانونی و نظام پزشکی نظرات خود را ارائه دهند و پزشکی قانونی بگوید که علت فوت چیست،‌ نظام پزشکی نیز باید توضیح دهد که آیا پزشک و کادر بیمارستان همه وظایف پزشکی خود را انجام داده‌اند یا خیر؛ لذا هنوز نتیجه پرونده مشخص نیست.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه پرسید،‌ چندی پیش 50 نفر از دلالان ارز دستگیر شدند آیا این دستگیری‌ها ادامه پرونده قبلی مربوط به ارز است و خواستار پاسخگویی سخنگوی دستگاه قضا شد که وی گفت: اینکه دنباله آن پرونده است یا خیر اطلاعات ندارم. همچنین تعداد دقیق دستگیرشدگان را نمی‌دانم، اما می‌دانم که بیش از 40 نفر دستگیر شده‌اند و پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دستگیری اخلال در نظام ارزی بوده و فعلاً از جزئیات آن مطلع نیستم.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: در رابطه با پرونده قبلی برای تعدادی از متهمین حکم صادر شد که برخی به جزای نقدی و برخی دیگر به حبس محکوم شدند. چند جلسه دادگاه برای روزچنگ برگزار شد که اختلافی در میزان مسائل مالی مطرح شد و هنوز این پرونده منجر به صدور رأی نشده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وقتی سرپرست خانواده وارد زندان می‌شود خانواه وی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. آیا دستگاه قضایی برای خانواده زندانیان تدبیری اندیشیده است یا خیر، اظهار کرد: مشکلات مربوط به خانواده زندانیان متفاوت است. ممکن است زندان رفتن سرپرست خانواده به آبروی خانواده لطمه بزند که در رابطه با این موضوع خود زندانی باید پاسخگو باشد. اما کسان دیگری هستند که با زندانی شدن سرپرست خانواده مشکلات مالی برایشان به وجود می‌آید که قوه قضائیه نمی‌تواند آنها را تامین کند، اما تعدادی از آنها تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره)، بهزیستی و انجمن حمایت از زندانیان هستند. مجرم وقتی می‌خواهد مرتکب جرم شود باید بداند که این جرم گریبانگیر خود و خانواده‌اش می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: قوه قضائیه در حد توان کمک خواهد کرد، اما این کمک‌ها پاسخگوی مشکلات خانواده زندانیان نیست. همچنین قانون به قوه قضائیه اجازه نمی‌دهد که از بودجه خود برای کمک به خانواده زندانیان استفاده کند.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که یکی از اعضای کانون صنفی معلمان عنوان کرده که دادگاهی 5 دقیقه ای برای او تشکیل شده و به 4 سال حبس تعزیری و 5 سال حبس تعلیقی محکوم شده است. قوه قضائیه برای اینگونه افراد چه تدابیری اندیشیده که محسنی‌اژه‌ای گفت: اولاً این موضوع صحت ندارد که دادگاهی 5 دقیقه‌ای برای وی تشکیل شده است. ثانیاً اگر حکمی صادر شده و وی به آن اعتراض دارد مسیر برای اعتراض مشخص است، اما اگر هر کسی به هر دلیل و انگیزه‌ای دست به اعتصاب غذا بزند سازمان زندان‌ها در قبال آن وظایفی دارد. یا با آنها صحبت می‌کند و تذکر می‌دهدف اگر لازم باشد با خانواده و وکیل او صحبت می‌کنند تا آنها با فرد زندانی صحبت کرده و اگر نیاز به اقدامات پزشکی باشد نیز این اقدامات را انجام می‌دهند؛ لذا اگر اعتراضی وجود دارد بهتر است از مجرای قانون وارد شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: