کد خبر: ۸۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی عامل بازدارنده ای شده اند که می تواند در برابر انتشار سرطان خون مقاومت کرده و شانس درمان و زنده ماندن بیماران مبتلا به این عارضه را افزایش دهد .

به گزارش شفا آنلاین،یکی از بیماری های کشنده و مرگباری که هنوز روشی قطعی برای پیشگیری و درمان کامل آن در همه موارد کشف نشده ، سرطان است .

دانشمندان دریافتند عامل بازدارنده midostaurin در مقابل تکامل ژن FLT3 مقاوم است و این عامل در بیش از سی درصد افراد مورد مطالعه قرار گرفته که به بیماری سرطان خون حاد در بخش مغز استخوان Acute myeloid leukemia  یا AML  مبتلا بودند ، نقش بازدارنده ایفا می کند .

در این میان سرطان خون یکی از اصلی ترین و خطرناک ترین انواع سرطان محسوب می شود که دانشمندان در دهه های اخیر تلاش های بسیاری برای ابداع روش درمانی مناسبی جهت مقابله با این بیماری کرده اند . بر اساس گزارش عملکرد تیمی از پژوهشگران که نتایج آن در پنجاه و هفتمین نشست سالانه انجمن هماتولوژی ( خون شناسی ) ایالات متحده آمریکا the 57th Annual Meeting of the American Society of Hematology اعلام شد ، دانشمندان دریافتند عامل بازدارنده midostaurin در مقابل تکامل ژن FLT3 مقاوم است . پژوهشگران در این مطالعات دریافتند که این عامل در بیش از سی درصد افراد مورد مطالعه قرار گرفته که به بیماری سرطان خون حاد در بخش مغز استخوان Acute myeloid leukemia  یا AML  مبتلا بودند ، نقش بازدارنده ایفا می کند .

بر اساس گفته پزشکان ، استفاده از  این روش در بیمارانی که در مراحل حاد سرطان خون قرار دارند می تواند مفید بوده و شانس بقا و زنده ماندن در آن ها را تا ده درصد افزایش دهد .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: