کد خبر: ۸۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 12
شفا آنلاین>اجتماعی>زمستانی هم مانع زوار ضامن آهو نشد و هزاران زائر عزادار وارد حرم مطهر رضوی شدند و خیابان های منتهی به حرم طهر رضوی هم اکنون مملو از جمعیت میلیونی زائران عزادار است.
به گزارش شفا آنلاین، سرمای زمستان زائرانی را که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر کرده‌اند را شگفت‌زده کرد، اما زمستان هم مانع زوار ضامن آهو نشد، به طوری که می‌توان گفت بیش از دو میلیون و 200 هزار زائر برای شرکت در آیین‌های عزادارای ایام پایانی ماه صفر وارد مشهد مقدس شده‌اند که براساس پیش بینی‌ها تا روز شهادت امام رضا (ع) شمار آنان از سه میلیون و 800 هزار نفر خواهد گذشت.

ورود 200 هزار زائر پیاده رضوی به مشهد مقدس
 سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی همزمان در گفت‌گویی از ورود 200 هزار و 963 زائر پیاده تا ساعت 20 دیشب به مشهد خبر داد و گفت:  از این جمعیت 50 هزار و670 نفر فقط طی دیروز به مشهد وارد شده اند. 

گفتنی است امروز افزون بر 30 هزار زائر پیاده که از اطراف مشهد حرکت کرده‌اند پیش از ظهر به بارگاه منور رضوی مشرف شوند. از مجموع 100 هزار ظرفیت اسکان تدارک شده تا شب گذشته بیش از 81 هزار نفر تکمیل شد. در واقع از این تعداد 71 هزار زائر پیاده در قالب 414 کاروان و 10 هزار زائر پیاده دیگر به صورت متفرقه برای اسکان مراجعه و در فضاهای پیش بینی شده استقرار یافتند. 


زائران حرم امام رضا از همه نقاط ایران با برپایی دسته‌های عزاداری در مشهد در غم رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشستند و هزاران زائر عزادار وارد حرم مطهر رضوی شدند و خیابان های منتهی به حرم طهر رضوی هم اکنون مملو از جمعیت میلیونی زائران عزادار است.


طبق پیش بینی های صورت گرفته  دمای هوای مشهد به 6 درجه زیر صفر رسید و طی چند روز آینده سرما در آن حاکم است از این رو به زائران توصیه می‌شود لباس گرم همراه خود داشته باشند.


لبیک‌ها نه با گوش بلکه با چشم نیز دیده می‌شوند، پرچم های سرخ که گویی لبیک گویان به سمت حرم حرکت می‌کنند، گام‌ها سنگین‌تر می‌شود، فضا تغییر می‌کند خیابان‌ها مملو از جمعیت شده اما هیچ کس دست از حرکت باز نمی‌دارد. کاروان های پیاده و دسته ها با نوای طبلشان نشان می دهند.


اجتماع عظیم عزاداران رضوی با حضور عزادارانی که از هیئت‌های مذهبی متعدد که از گوشه و کنار کشور خود را به مشهد مقدس رسانده‌اند در حرم رضوی در حال برگزاری است.میزان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: