کد خبر: ۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 11
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، سلامت را برخورداری از رفاه جسمی، اجتماعی و معنوی دانست و گفت: به سلامت مردم از سه راه بیماری های واگیر، غیر واگیر و آسیب های اجتماعی، خدشه وارد می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر سیاری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، به بیان استراتژی های بهداشتي از سوی وزارت بهداشت پرداخت.

وی افزود: مشارکت مردم و مسئولیت پذیری و حضور فعال آنها، همکاری های بین بخشی به این دلیل که تنها 20 درصد عوامل تاثیرگذار بر سلامت در حوزه وزارت بهداشت است، عدالت به معنای اطمینان از دسترسی همه مردم به خدمات و محافظت مالی از آنها و همچنین استفاده از امکانات و تکنولوژی، اصلی ترین استراتژی های بهداشتی وزارت بهداشت است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: آمادگی ما برای مقابله با بیماری های واگیر از فصل تابستان آغاز شد و در آن زمان به 64 هزار نفر از حجاج و پزشکان کاروان های عازم خانه خدا آموزش هایی را در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا دادیم اما در حج امسال، حادثه منا نیز موجب نگرانی ما شد.

دکتر سیاری افزود: ویروس کرونا از طریق یک فرد از عربستان به کره جنوبی رفت که پس از انتقال این ویروس، 37 نفر در این کشور فوت کردند و چندین بیمارستان نیز بیش از 3 ماه درگیر مبارزه با بیماری مرس بودند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت از راهپیایی اربعین به عنوان دومین مرحله آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری های واگیر و شیوع وبا از عراق به ایران خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مناسب در سراسر کشور، هیچ موردی از وبا به کشور وارد نشد.

دکتر سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ویروس آنفولانزا پدیده جدیدی نیست، اظهار داشت: در سال گذشته شیوع این ویروس را در تبریز داشتیم همچنین در سال 88 در شهر رفسنجان 8 نفر فوت کردند و هر سال نیز تعدادی بر اثر مبتلا شدن به بیماری آنفولانزا که بیماری زمینه ای دارند جان خود را از دست می دهند.

وی شیوع ویروس آنفولانزا در کرمان را غیر قابل پیش بینی ندانست و از کنترل آن خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، پرسنل ما در برابر این پدیده آموزش دیده و آمادگی لازم وجود دارد همچنین دارو و واکسن به میزان لازم وجود دارد.

دکتر سیاری با بیان اینکه از فوت یک نفر از ایرانیان هم ناراحت می شویم، اظهار داشت: سال گذشته 86 نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در کشور فوت کردند اما امسال رسانه ها شیوع این ویروس را بسیار بزرگ جلوه دادند که از یک جهت باعث حضور مردم و ارتقای مراقبت های لازم و از سوی دیگر موجب ایجاد ترس و اضطراب بین آنها بود.

دکتر سیاری اقدامات انجام شده در استان کرمان به منظور کنترل ویروس آنفولانزا توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تجربه موفق همکاران در دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به سایر دانشگاه ها منتقل خواهیم کرد تا در صورت بروز چنین اتفاقی، شاهد عوارض و عواقب کمتر در آن مناطق باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: