کد خبر: ۸۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 10
شفا آنلاین>سلامت> یکی از راهکارهای درمان مشکل روزافزون چاقی، جراحی است، اما تحقیقات جدید می‌گویند که یکی از رایج‌ترین شیوه‌های این جراحی به خودی خود نمی‌تواند وزن شخص را پایین نگه دارد.
به گزارش شفا آنلاین،این تحقیق که در نشریه جاماسرجری منتشر شده است، تاثیر بلندمدت معده‌برداری به روش آستینی به روش لاپاراسکوپی را مورد مطالعه قرار داده است.

       در این مطالعه، محققین شرایط بیماران را 5 سال پس از این جراحی هم در نظر گرفته‌اند و مشاهده کردند که نزدیک به نیمی از بیماران افزایش وزن یکسانی را تجربه کرده‌اند.

       امروزه معده‌برداری آستینی به روش لاپاراسکوپی یا LSG، به یکی از روش‌های رایج کاهش وزن در ایالات‌متحده آمریکا تبدیل شده است، زیرا بیمه‌ها آن را پوشش می‌دهند.

       در این روش، بخش عمده‌ای از معده بیمار برداشته می‌شود و تقریباً یک چهارم حجم اصلی آن بر جا می‌ماند. ثابت شده است که این جراحی، در کنار کاهش وزن، مزایای دیگری مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت، کلسترول و فشار خون بالا را هم دارد. بنابراین، بیمارانی که چاق هستند و یکی از این بیماری‌ها را هم دارند، کاندیدای این جراحی چاقی می‌شوند.

       تحقیقات پیشین نشان داده‌اند LSG در 90 درصد از بیماران جوان، برای مدت کوتاهی بر روی کاهش وزن موثر است و خطر ابتلا به سایر بیماری‌هایی که ذکر شد را در 2 سال اول تا 70 درصد کاهش می‌دهد.

       سایر تحقیقات می‌گویند این روش، نسبت به سایر جراحی‌ها مانند حلقه گذاری قابل تنظیم معده برتری دارد.

       البته سایر داده‌ها که در دوره‌های زمانی طولانی‌تری پس از این جراحی جمع شده‌اند، افزایش دوباره وزن و کاهش آمار بهبود دیابت نوع 2 و سایر بیماری‌های که مربوط به چاقی می‌شود را نشان داده‌اند که این داده‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری درباره LSG تاثیرگذار باشد. healthline
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: