کد خبر: ۸۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 11
دکتر نوبخت درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :معاون اسبق درمان وزارت بهداشت با رد برخی اظهارات مبنی برکاهش کیفیت پیوند اعضا به دلیل مشکلات مالی تیم های پزشکی ، ازاحياي دوباره مركز مديريت پيوند وزارت بهداشت خبرداد و این اتفاق را امري مثبت و مفيد ارزيابي كرد.
دكتر علي نوبخت حقیقی درگفتگوی اختصاصی  با شفاآنلاين اظهارداشت: سالها قبل به غلط مركز مديريت پيوند و شوراي عالي پيوند به سرپرستي وزير بهداشت را منحل كردند. حال آنكه  واحد پيوند اعضا نياز به يك تشكيلات منسجم در ستاد وزارت بهداشت دارد .


وی افزود:به همین خاطر در اين دوره بنا به تجارب سالهاي قبل و درخواست ما، دكتر هاشمي وزير بهداشت دوباره شوراي عالي پيوند را تشكيل دادند .وظیفه  اين شورا نیز سياست گذاري و برنامه ريزي است اما اين مسئله مستلزم وجود يك تشكيلات بزرگتر در حوزه درمان وزارت بهداشت است كه بتواند سياست گذاري ها را انجام دهد.

به گفته دکتر نوبخت، اين مركز همان مركز مديريت بود كه سالها قبل با رديف بودجه مستقل وجود داشت اما منحل شده بود . خوشبختانه اين مركز با عنوان مركز مديريت پيوند وزارت بهداشت  دوباره احيا شده است که اميدواريم ثمره اين احيا را به زودي در كشور شاهد باشيم.   


رئیس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان هم چنين با اشاره به موضوع پرداخت نشدن دستمزد تيم پيوند اعضا گفت: اين موضوع هم مثل ساير پرداخت هاست و فقط مختص تيم پزشكي پيوند اعضا نمي شود. چندي قبل نيز از طريق انجمن اهداي عضو ايرانيان و انجمن نفرولوژي به اين موضوع ورود كرديم و نشستي با معاون درمان وزارت بهداشت برگزار كرده و صورت جلسه اي نيز تنظيم كرديم .

نوبخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش بر اين است كه  وجوه معوقه هرچه زودتر پرداخت شود .ضمن اینکه  انتظار داريم مسولان مربوطه در وزارت بهداشت ، بيمه ها و هيات امناي ارزي در به نتيجه رساندن اين تلاش ها به ما كمك كنند.


وي در حالي كه پرداخت نشدن دستمزد پزشكان را در كاهش كيفيت عمل هاي پيوند بي تاثير مي دانست گفت: كيفيت يك امر علمي است و مسايل مالي نمي تواند در آن تاثير گذار باشد. چرا كه يك پزشك به خاطر پول نتيجه كار حرفه اي و علمي اش را زير سوال نمي برد. شايد بتوان گفت اين اتفاق در كميت كار ممكن است تاثير گذاشته باشد اما در كيفيت هرگز . البته در مورد كميت هم نياز به بررسي و آمار داريم و به طور قطعي نمي توان نظر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: