کد خبر: ۸۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از تملک 280 مدرسه استیجاری که متناسب با استانداردها هستند خبر داد.
به گزارش  شفا آنلاین،چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست رسانه ای گفت: 280 مدرسه از 2200 ساختمان استیجاری می باشند که برنامه ما تملک این مدارس است البته آن دسته از مدارسی که استانداردهای لازم را داشته باشند، چون تعدادی از این مدارس "خانه مدرسه" می باشند یعنی هم از لحاظ ابعاد و هم به لحاظ معماری برای مدرسه بودن نامناسب هستند.

وی ادامه داد: آن دسته از مدارسی که قابل بهره برداری باشند و استانداردها را داشته باشند تملک می کنیم و برای تامین مالی آن ها هم تا به امروز به جای نقدینگی از تبدیل کاربری ساختمان های موجود متروکه استفاده کرده‌ایم.

چهاربند بیان کرد: در کنار فضاهایی که امروز استفاده می کنیم، تعدادی ساختمان داریم که به دلیل قدمت و عدم هرگونه استحکام متروکه شدند و به دلیل توسعه بافت تجاری در مراکزی مثل مناطق 11 و 12 دانش آموز  ندارند و از طریق تبدیل این املاک،املاک مورد نیاز را برای خود می کنیم تا نیمی از مشکلاتمان حل گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد :در عرصه فضای آموزشی با کمبود مواجه هستیم و زمین هایی که ساختمان های آموزشی دارند، تنها حدود 780 هکتار است که نشان می دهد 45 درصد از این سرانه آموزشی را در اختیار نداریم. اگر بر اساس آمارها نگاه کنیم دیده می شود که حدود 30 درصد فضاهای آموزشی بیش از 60 سال قدمت دارند و چون مصالحی که در این ساختمان ها استفاده شده است، متناسب با استانداردهای لازم نیست به تخریب برخی ساختمان ها و نوسازی آنها احتیاج داریم .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: