کد خبر: ۸۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
شفا آنلاین>اجتماعی> دانشمندان بوم شناس در انگلستان در جریان یک پروژه تحقیقاتی از طریق بازسازی متد و روش های ساخت اشیا و ابزار ، تلاش کردند تا به درک بهتری از روند تکامل فرهنگی و ارتباطات اجتماعی انسان در کنار استقلال فکری نائل شوند .

به گزارش شفا آنلاین،پژوهش های جدید انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه اکستر University of Exeter در انگلستان نشان می دهد که اگر چه تدریس و آموزش موضوعات مختلف می تواند در انتقال فرهنگ و دانش مفید باشد اما انسان ها قادر هستند از طریق مهندسی معکوس ، ساخت اشیا را آموخته و آن ها را فرا گیرند .

انسان ها قادر هستند از طریق مشارکت اجتماعی موضوعات بسیاری را فرا گرفته و در عین حال قادر هستند که به طور مستقل فکر کنند . این موضوع سبب ابداع روش های جدید و راه هایی منحصر به فرد می شود . در حقیقت این موضوع کلید موفقیت ما به عنوان یک گونه از جانداران محسوب می شود .

در این مطالعات ، اعضای تیم پژوهشی فوق از گروهی افراد داوطلب درخواست کردند تا با استفاده از مواد موجود ، سبد هایی از ساقه برنج بسازند . در این فرایند از برخی شرکت کنندگان درخواست شد که به تنهائی اقدام به بافتن سبد کرده در حالی که برخی دیگر از این افراد مجاز به مشارکت در فعالیت گروهی بوده و در قالب یک زنجیره انتقال ، اقدام به بافت سبد کردند . افراد مشارکت کننده در این گروه ، بر خلاف افرادی که به صورت انفرادی اقدام به بافت سبد می کردند، مجاز به استفاده از تجربیات سایر افراد و تقلید روش های ابداع شده توسط آن ها بودند .

در ادامه این تحقیقات ، پژوهشگران دریافتند که افراد و شرکت کنندگان گروه هر دو گروه در ابتدا سبدهایی بسیار ضخیم و ضمخت بافتند اما پس از حدود شش بار تکرار بافتن سبد ها ، پیشرفت قابل ملاحظه ای در بافت سبدهای برنج مشاهده شد به گونه ای که می شد با این سبدها دانه های برنج را به راحتی حمل کرد.

در همین زمینه آلکس تورنتون Alex Thornton  از پژوهشگران مرکز بوم شناسی و حفظ محیط زیست انگلستان Centre for Ecology and Conservation اعلام کرد : " انسان ها قادر هستند از طریق مشارکت اجتماعی موضوعات بسیاری را فرا گرفته و در عین حال قادر هستند که به طور مستقل فکر کنند . این موضوع سبب ابداع روش های جدید و راه هایی منحصر به فرد می شود . در حقیقت این موضوع کلید موفقیت ما به عنوان یک گونه از جانداران محسوب می شود . سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: