کد خبر: ۸۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>اجتماعی>آزمایش‌های محققان نشان داده است که می‌توان با اضافه کردن نمک به باتری‌های لیتیوم یونی عمر آن‌ها را افزایش داد.
به گزارش شفا آنلاین، از مدت‌ها پیش نمک برای جلوگیری از فاسد شدن گوشت مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اخیرا محققان دانشگاه کورنل، کشف کرده‌اند که اضافه کردن مقدار مشخصی نمک به باتری‌های یون لیتیومی می‌تواند عمر مفید آن‌ها را تا اندازه قابل توجهی افزایش دهد و مشکلات بلند مدتی که ممکن است در ارتباط با تخریب سلول‌ها رخ دهد را حل نماید. 

زمانی که یک باتری ساخته می‌شود مواد مورد استفاده برای قطب‌های آن بایستی به طور مساوی در هر دو قطب مثبت و منفی بکار روند، زیرا در یک چرخه مداومی که برای شارژ و خالی شدن شارژ باتری سپری می‌شود، حتی کوچک‌ترین عیب‌های باتری به کریستال‌های میکرسکوپی آسیب خواهند زد. و حتی در حالت‌های خطرناک‌تر این عیب‌ها می‌توانند باعث انفجار نیز گردند. 

در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور لیندن روش جدیدی به وجود آورده‌اند که می‌تواند از رشد این کریستال‌های مخرب جلوگیری کند. بعد از بررسی پایداری شیمیایی این فرایند رسوب، محققان تصمیم گرفتند مقداری نمک هالیدی به الکترولیت‌ها اضافه کنند. وجود این مقدار نمک در جلوگیری از تشکیل دندریت‌ها بسیار موثر واقع گردید که این واکنش در افزایش عمر چرخه باتری‌ها تاثیر زیادی داشت. 

پروفسور آچر می‌گوید: «نتایج آزمایش ما نشان داد که اگر از تشکیل دندریت‌ها جلوگیری نشود، رشد آن‌ها باعث می‌شود که عمر یک باتری در یک فرایند شارژ/ تخلیه شارژ پس از ۶۵ ساعت مداوم از بین رفتن رود». در نقطه مقابل نیز میزان نمک اضافه شده می‌تواند تا ۱۸۰۰ ساعت عمر باتری را افزایش دهد
برچسب ها: نمک ، باتری‌ ، گوشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: