کد خبر: ۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
ورزش‌های استقامتی به دلیل مصرف انرژی و کالری؛ سوخت‌ و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر پارسا متخصص تغذیه با اشاره به راه‌های افزایش متابولیسم بدن اظهار داشت: مقدار متابولیسم بدن برای افراد مختلف متفاوت است و به طوری که در حالت‌های موازی و فعالیت بدنی یکسان، سوخت و ساز افراد نسبت به یکدیگر متفاوت است.

وی بیان کرد: ورزش‌های مداوم مثل پیاده‌روی سریع، صحرانوردی و دوچرخه‌سواری باعث سوختن بیشتر چربی است و همچنین نرمش کردن با شکم خالی سبب می‌شود سطح گلیکوژن در ماهیچه‌ها پایین آمده و بدن برای تامین انرژی از چربی استفاده کند و همین امر سبب افزایش سوخت و ساز در بدن اشخاص می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه تامین انرژی معمولا از ترکیبات هیدراته و چربی است، افزود: استفاده از ورزش‌های استقامتی باعث از بین رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای شده و بدن برای این پارگی کالری زیادی را باید بسوزاند و همچنین با تحرک و مصرف غذاهای متنوع سبب افزایش متابولیسم بدن و حتی لاغر شدن افراد می‌شود.

پارسا ادامه داد: افزایش تعداد وعده‌های غذایی با حجم کم همراه با نرمش روزانه قبل از صبحانه کالری زیادی از بدن می‌گیرد که این همان افزایش متابولیسم بدن افراد است.

وی ابراز داشت: از دیگر عوامل افزایش متابولیسم خوردن مغزهای روغنی است به طوری که این مغزها حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب، امگا 3 و همچنین اسید آلفا است که به علت چربی‌های اشباع نشده تک زنجیری، مواد خوبی برای افزایش متابولیسم است.

پارسا تصریح کرد: نوشیدن روزانه هفت لیوان آب سبب کارکرد بهتر دستگاه گوارش و جذب و هضم غذا می‌شود و این امر به خودی خود سبب افزایش فعالیت‌های بدن و به تبع بالا رفتن سوخت و ساز می‌شود.

وی در پایان گفت: اضافه کردن ادویه‌هایی همچون فلفل قرمز، و غذاهای تند در افزایش متابولیسم بدن مفید و موثر است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: