کد خبر: ۸۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 04
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: بیش از 80 درصد مردم برای گرفتن خدمات سرپایی مثل ویزیت به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،حجت‌الله مقیمی قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: خواستار ارتقای سطح بهداشتی در کشور هستیم و بخش دولتی نیز کیفیت خدماتش را به حد مرغوب برساند چرا که متأسفانه در حال حاضر کیفیت خدمات درمانی پایین‌تر از استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش خصوصی 80 درصد خدمات درمانی سرپایی را پوشش می‌دهد، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بیش از 80 مردم برای گرفتن خدمات سرپایی مثل ویزیت، آزمایش و... به بخش خصوصی و تنها 20 درصد به بخش دولتی مراجعه می‌کنند.

مقیمی بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که تنها 2 درصد از بیماران در سال 93 برای ویزیت تخصصی به بخش دولتی مراجعه کرده‌اند و 98 درصد به بخش خصوصی. این نشان دهنده اعتماد مردم به بخش خصوصی است و نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد.

وی اظهار داشت: با تقویت بیمه‌ها و پوشش نظام سلامت با درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها که در اختیار وزارت بهداشت است می‌توان خرید راهبردی در بخش خصوصی را انجام داد. اگر ارتباط مالی میان پزشک و بیمار را قطع کنیم دیگر به بیمار ارتباطی ندارد هزینه درمانش چقدر می‌شود. از آن طرف هم برای پزشک مهم نیست که بیمار چه مبلغی را پرداخت می‌کند یعنی شرکت‌های بیمه‌ای با پوشش کامل، هزینه‌ها را به پزشک و بیمار پرداخت می‌کنند.

قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: یک پرستار یا بهیار در بخش دولتی از دولت حقوق می‌گیرد و این مبلغ از میزان پولی که از بیمار گرفته می‌شود داده نمی‌شود اما در بخش خصوصی پول پرستار و... از خود بیمار گرفته می‌شود و در بیمارستان خصوصی بیش از 50 تا 60 درصد پولی که از بیمار می‌گیرند برای بخش‌های دیگر هزینه می‌شود یا پول کارکنان با آن داده می‌شود یا تجهیزات خریده می‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت که بخش خصوصی پولی بیشتری می‌گیرد چه بسا پزشکانی هستند که ترجیح می‌دهند در بخش دولتی کار کنند چرا که درآمدش بیشتر است در واقع پزشک در بیمارستان خصوصی باید بخشی از درآمدش را به بیمارستان پرداخت کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: