به گزارش شفا آنلاین،  جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور شب گذشته پس از بازدید از امکانات و زیرساخت های پایانه مرزی شلمچه گفت: به دلیل افزایش 50 درصدی زائران اربعین حسینی(ع) نسبت به سال گذشته، نواقصی در زیر ساخت ها وجود دارد که امیدواریم به تدریج رفع شود.

وی با اشاره به قابل وصف نبودن شور و شوق در بین زائران اباعبدلله الحسین(ع)، افزود: در بازدید از مواکب زنانی را دیدم که به عشق امام حسین (ع) و برای زائران آن حضرت، نان می پختند.

 جهانگیری همچنین از فعالیت مسئولان دستگاه های مربوطه بابت خدمات رسانی مطلوب به زائران و نیز تامین امنیت در مرزهای سه گانه چزابه، شلمچه و مهران تقدیر کرد.

اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر زائر اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شده اند، گفت: از دولت دوست و برادر، عراق که در تمام زمینه ها به خصوص در صدور روادید ما را یاری دادند صمیمانه تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مواکب خدمت‌گزار زائران حسینی(ع) تا چهار روز بعد از اربعین در عراق و ایران فعال هستند، افزود: زائران بدانند که امسال بدون ویزا و گذرنامه به هیچ عنوان اجازه عبور از کشور عراق وجود ندارد. گفتنی است، وزیر کشور، استاندار خوزستان، فرمانده انتظامی استان خوزستان، معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.برنا