کد خبر: ۸۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>اجتماعی> رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بیان داشت:کاستی هایی در اسکان گروه درمانی ویژه اربعین حسینی وجود دارد که سال آینده،تغییرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش  شفا آنلاین،دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر،بیان داشت: جمع آوری پایگاه های درمانی مستقر در مسیر نجف به کربلا تا حیدریه از امروز آغاز و باقی پایگاه ها از روز پنج شنبه انجام می شود.

مرعشی با اشاره به این که دوازدهم آذر ماه مصادف با اربعین سالار شهیدان در عراق است، خاطرنشان ساخت: برای سال جاری تعداد پزشکان و پرستاران،تکنیسین های اورژانس اعزامی افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به تعداد افزایش پایگاه های بین راهی در سال جاری اذعان داشت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده،امکانات امدادی به منظور رفاه حال زائرین از نقاط مرزی کشور تقویت شده است. علاوه بر این اقداماتی به منظور تسهیل در اسکان زائرین صورت گرفته است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر یادآور شد: مجموع نیروهای اعزامی در سال گذشته،۳۳۰ نفر بود که این تعداد در سال جاری به حدود ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

مرعشی همچنین از همکاری با بهداری نیروی زمینی سپاه خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های انجام شده،یک بیمارستان صحرایی در ناحیه کوت با ۱۸۰ نیروی درمانی به منظور ارائه خدمات درمانی به مراجعین راه اندازی شده است.

وی افزود: در مسیر نجف به کربلا،شهرداری تهران در راه اندازی یک پایگاه درمانی همکاری داشته است که این همکاری در شهر کربلا به ۳ پایگاه با هر کدام ۱۰ تخت بستری افزایش می یابد.

مرعشی از حضور کارشناسان بهداشت محیط در گروه های درمانی اعزامی اربعین خبر داد و خاطرنشان ساخت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با معاونت بهداشت وزارت بهداشت،تمهیدات لازم به جهت بررسی شرایط بهداشتی کشور عراق اندیشیده شده تا در زمان بازگشت زائرین به کشور،نگرانی از انتقال ویروس وبا وجود نداشته باشد.

 

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بیان داشت: موافقت برای افزایش تعداد نیروهای اعزامی در سال جاری در لحظات آخر انجام شد . البته کاستی هایی در این زمینه وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم و برای سال آینده تغییرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که نیروهای اعزامی به عتبات به ویژه در ایام اربعین سختی هایی را متحمل می شوند،بیان داشت: گرچه این عزیزان ادعایی ندارند،اما بایستی شرایط مناسب برای اسکان آنها و نیز زائرین فراهم شود که تحقق آن نیازمند انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط در کشور عراق است.سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: