کد خبر: ۸۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>سلامت>نتایج اولیه تحلیل مطالعات مداخله‌ای روی فشارخون سیستولیک، با نام (SPRINT)، در سپتامبر سال میلادی جاری منتشر شد.
این تحقیقات نشان داد که استفاده از داروهای ضد فشارخون برای رسیدن به فشار خون سیستولیک کمتر از 120 میلی‌مترجیوه،بر خلاف دستورالعمل‌های درمانی اخیر که این رقم را 140 یا 150 میلی‌متر جیوه عنوان می‌کنند، می‌تواند به‌میزان قابل‌توجهی خطر نارسایی قلبی، حملات قلبی و مرگ ناشی از عوارض قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعه جدیدی که اخیرا در نشریه متخصصان قلب آمریکا به چاپ رسیده، نشان داده که حداقل 8/16 میلیون نفر از مردم آمریکا می‌توانند از این تغییر در دستورالعمل‌های درمانی فشارخون که برمبنای مطالعه SPRINT خواهد بود، سود ببرند.

محققان دانشگاه اوتا،دانشگاه آلاباما و دانشگاه کلمبیا نیز به بررسی نتایج مطالعه SPRINT پرداختند. آدام برس، استادیار فارماکوتراپی در دانشکده داروسازی اوتا و سرپرست مطالعه می‌گوید:«مطالعه SPRINT پیامدهای قابل توجهی دارد.

 میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا فشارخون بالا دارند که با درمان‌های موجود در دستورالعمل‌های درمانی اخیر، کنترل نشده است. تغییرات پیشنهادی در دستورالعمل، ممکن است به کنترل فشارخون این بیماران کمک کند. براساس نتایج مطالعه SPRINT، بیشتر از 16میلیون آمریکایی یعنی 7/6درصد از مردم این کشور در صورت تغییر در دستورالعمل، نیاز به کنترل فشارخون سیستولیک خواهند داشت.

 جمعیت تحت مطالعه، افراد بالای 50 سالی هستند که فشارخون سیستولیک بین 130 تا 180 میلی‌متر جیوه دارند، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی‌اند ولی سابقه قبلی حمله مغزی یا دیابت برای آنها ثبت نشده است. برطبق نظر محققان، برخی از گروه‌های جمعیتی ممکن است بیش از سایر افراد در معرض خطر باشند. به عنوان مثال، مردان بیشتر از زنان از نتایج مطالعه SPRINT سود می‌برند(8/8 درصد، در مقابل 6/5درصد)؛ زیرا خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در زنان تا قبل از 65 سالگی افزایش نمی‌یابد. در این مطالعات در مجموع 16260 نفر بین سال‌های 2007 میلادی تا 2012 میلادی شرکت داشتند.

       ویژگی‌های جمعیتی افراد شرکت‌کننده در مطالعه شامل:219میلیون بزرگسال،95/1میلیون نفر بالای50 سال،37/3میلیون نفر با فشار خون بالاتر از130 میلی‌متر جیوه،26/4میلیون نفر در معرض خطر بیماری قلبی-عروقی، 8/16میلیون نفر بدون سابقه دیابت، حمله مغزی. دکتر ول مونتنر، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه الاباما می‌گوید:«نتایج بدست آمده از مطالعه SPRINT، تاثیرات قابل توجهی در نحوه مدیریت بیماری فشارخون خواهد داشت. مهم‌ترین نتیجه آن که اعمال این تغییرات بر میزان شیوع بیماری‌های قلبی-عروقی تاثیرگذار خواهد بود.»
US.Pharmacist
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: