کد خبر: ۸۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 01
رئیس سازمان امداد و نجات:
شفاآنلاین:سلامت>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه زائران اربعین در تمامی مناطق پر تردد از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند، گفت: ارائه خدمات درمانی هلال احمر ایران در عراق رایگان است.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر ناصر چرخساز با اشاره به اینکه به منظور اطلاع رسانی گسترده در زمینه اطلاع زائران اربعین حسینی به هنگام خروج زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه، بروشورهای آموزشی توزیع شد، گفت: در وهله نخست اطلاع رسانی با توزیع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بروشور در میان زائران ایرانی که از کشور خارج می‌شدند، صورت گرفت و این بروشورها شامل اطلاعات مورد نیاز زائران در زمینه دسترسی به مراکز درمانی و بیمارستانهای هلال احمر بود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خاک عراق محدود به زائران ایرانی نیست و تمامی زائران را پوشش می دهد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، وظیفه دولت عراق تامین امنیت زائران و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است که جمعیت هلال احمر با تمامی تجهیزات و نیروهای زبده در این زمینه به دولت عراق کمک می‌کند؛ چرا که حضور زائران ایرانی در  اربعین بسیار چشمگیر است.

بهره مندی زائران از پوشش امدادی درمانی در تمامی مناطق پر تردد

چرخساز  با تاکید بر اینکه زائران پس از خروج از کشور به وسیله اتوبوس‌های رایگان به بدره  منتقل می‌شوند و از آنجا نیز از طریق خودرو به نجف اشرف انتقال داده خواهند شد، تصریح کرد: در نقاط پیاده و سوار شدن زائران، مراکز درمانی هلال احمر به منظور ارائه خدمات به زائران آیین اربعین حسینی  در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، مرکز درمانی هلال احمر در بدره دایر است و همچنین در تمامی مناطق حادثه خیز و پر تصادف، استقرار نیروهای امدادی و درمانی لحاظ شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: این جمعیت در کوت اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کرده است و همچنین در دیوانیه نیز مراکز درمانی هلال احمر مستقر و در حال خدمات رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی هستند.

استقرار ۱۱ موکب درمانی بین راهی از نجف تا کربلا با ظرفیت ۳۰ تخت بیمارستانی

چرخساز با بیان اینکه درمانگاه های هلال احمر در نجف اشرف آماده ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی است، تصریح کرد: ۱۱ موکب درمانی در مسیر نجف تا کربلا از سوی هلال احمر دایر شده است که این موکب ها  با ظرفیت ۳۰ تخت بیمارستانی به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسیر ۷۰ کیلومتری نجف تا کربلا  و تمامی مناطقی که زائران نیاز به ارائه خدمات دارند مرکز درمانی وجود دارد.

پیشنهاد ارسال آدرس مراکز درمانی هلال احمر ایران برای زائران حسینی از طریق پیامک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ثبت نام بیش از ۹۰ درصد از زائران در سایت سما و درج شماره همراه خود در این سامانه، اشاره کرد و اظهارداشت: امکان ارتباط  پیامکی  با زائران وجود دارد و می‌توان از این طریق نسبت به اعلام آدرس مراکز درمانی هلال احمر ایران، اطلاع رسانی لازم را انجام داد.

به گفته وی، سه درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در نزدیکی مرز بین دو کشور، ایجاد شده است؛ علاوه بر آن تعداد زیادی اتوبوس آمبولانسی و آمبولانس در نقاط مختلف مستقر هستند؛ البته به منظور ارائه خدمت امداد هوایی نیز بالگردهای جمعیت هلال احمر در مرز مستقر هستند.

چرخساز در خصوص دریافت گزارش تصادف در حله، بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده با اورژانس کشور و نیروی انتظامی، بلافاصله اتوبوس آمبولانسی برای انتقال ۱۱زائر مجروح، به بیمارستان حله اعزام شد.

ارسال ۹۵ تن دارو برای خدمات رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه تا این لحظه ۹۵ تن دارو  و تجهیزات درمانی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کشور عراق ارسال شده است، گفت: با توجه به اینکه مقدار زیادی از داروها تا این لحظه مصرف شده است، مقدار زیادی دارو نیز از داخل کشور عراق تهیه کرده و به مراکز درمانی هلال احمر منتقل کردیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه به زائرانی که دچار بیماری های مزمن هستند، توصیه شده تا داروهای مورد نیاز خود را به حد کافی همراه خود داشته باشند، یادآور شد: البته بیمارانی که نیاز به داروهای خاص داشته و این دارو ها را به همراه نداشته باشند، این داروها به مقدار نیازشان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، امکان ابتلای زائران به بیماری های گوارشی، سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد که بایستی در این زمینه پیشگیری های لازم را انجام دهند.
استقرار نمایندگان بیمه ایرانی در بیمارستان های عراق

چرخساز با تاکید بر اینکه از سوی رئیس جمهوری مبلغی برای بیمه زائران ایرانی مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده و این بودجه به سازمان حج و زیارت تخصیص داده شده است، اظهارداشت: نمایندگان بیمه ایرانی در بیمارستان های عراقی مستقر شده اند تا در صورت مراجعه زائران ایرانی، نسبت به پرداخت هزینه های بیمارستان اقدام کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن تعدادی از زائران نیز هنگام خروج از مرزهای کشور، نسبت به بیمه خود اقدام کرده اند.

ارائه خدمات درمانی هلال احمر ایران در عراق رایگان است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص ارائه خدمات درمانی به زائران در مراسم اربعین حسینی، گفت: ارائه تمامی خدمات به زائران از سوی هلال احمر به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعات به موکب ها و مراکز درمانی هلال احمر مربوط به خستگی و گرفتگی  عضلات، تاول زدن پا و بیماری های سطحی پوستی  و سرماخوردگی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: