کد خبر: ۸۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 29
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اعلام مصرف بالاتر از استاندارد آنتی بیوتیک ها در کشور گفت: میزان مصرف دیگر داروها در ایران پایین تر از میزان استانداردهای جهانی است.
به گزارش شفاآنلاین : مهدی پیرصالحی روز یکشنبه در پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون گفت: سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر سلامت مواد غذایی و مواد ضد عفونی کننده و گندزداها است که در داخل تولید و یا به کشور وارد می شود.
وی در ادامه با اعلام اینکه مصرف آنتی بیوتیک در ایران بیش از استانداردهای جهانی است گفت: عفونت های بیمارستانی می تواند یکی از دلایل مصرف آنتی بیوتیک ها در کشور باشد که باید آن را کاهش دهیم.
این مقام گفت: امسال سازمان غذا و دارو برنامه دارد تا در مواد ضدعفونی کننده که وارد بازار می شود نظارت کافی را داشته باشد.
وی در این خصوص افزود: تاکنون 80 درصد از مواد ضدعفونی کننده که در بازار مصرف قرار داشته است مورد ارزیابی قرار گرفته اند و دارای کیفیت های مورد نظر هستند.
پیرصالحی در ادامه با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی گفت: در واردات محصولات ضد عفونی کننده سخت خواهیم گرفت تا محصولات داخلی امکان عرضه داشته باشند.
وی با انتقاد از تعرفه کم ضد عفونی کننده خارجی به ایران گفت: باید این تعرفه ها افزایش پیدا کند تا محصولات داخلی امکان رقابت و عرضه در کشور را داشته باشد.
پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
در حاشیه این کنگره قرار است کارگاه و پنل های آموزشی ارایه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار