کد خبر: ۸۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تولید داروهای مورد نیاز برای درمان هپاتیت B و C در کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا ملک زاده در پانزدهمین همایش بین المللی گوارش و کبد ایران در شیراز با بیان اینکه این داروها با قیمتی کمتر از نمونه های خارجی تولید و روانه بازار شده است، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک به کمک این داروها درمان کامل بیماری های هپاتیت B و C امکان پذیر خواهد شد.
رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران همچنین با بیان اینکه مهمترین گام در درمان هپاتیت شناسایی افراد مبتلاست، گفت: در حال حاضر برآورد می شود بیش از 250 هزار نفر در کشور به هپاتیت C مبتلا هستند اما 20 هزار نفر آنها تاکنون شناسایی شده اند.
وی افزود: تعداد ناقلان بیماری هپاتیت B در کشور نیز یک میلیون و 500 هزار نفر هستند که از این تعداد 50 هزار بیمار شناسایی شده اند.
در مراسم آغاز به کار پانزدهمین همایش بین المللی گوارش و کبد ایران از دکتر صادق مسرت، دکتر سید علیرضا تقوی و دکتر فتحعلی برهان منش به عنوان پزشکان برتر کشور در زمینه تحقیق، آموزش و ارایه خدمات درمانی به بیماران کبدی و گوارشی تجلیل شد.
پانزدهمین کنگره ملی گوارش و کبد ایران چهارم تا ششم آذر ماه در شیراز برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: