کد خبر: ۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت> سرمادرمانی (Cryothrapy) به معنای استفاده از دمای کم برای بهبود آسیب‌های خوش‌خیم و بدخیم بافت‌های بدن است.
به گزارش شفا آنلاین، جیم دابسون، نویسنده نشریه فوربس، از تجاربش از کلینیک سرمادرمانی در آمریکا و تاریخچه پیدایش این کلینیک نوشته است:« اشتیاق من به سرمادرمانی چند ماه قبل در جنوب فرانسه و در یک مرکز درمانی زیبا و تماشایی در مونت‌کارلو شروع شد.

مهمانان ثروتمند این مرکز خود را در ازای 100 دلار برای مدت 2دقیقه فریز می‌کردند. این روش برای ایجاد آرامش، کاهش استرس، بهبود اختلالات خواب و به‌خصوص از بین بردن جت‌لگ یا جت‌زدگی تبلیغ می‌شد، اما سرمادرمانی برای اولین بار در پزشکی برای درمان سه بیماری اصلی معرفی شده است.

 در وهله اول برای کمک به ورزشکاران تا کارایی خود را بازیابند و بهبود بخشند، دوم برای جلوگیری از عود بیماری‌های گوناگون و سوم برای درمان آسیب‌ها و التهاب‌های مفصلی. مزایای ضدسالخوردگی سرمای شدید برای مدت‌های مدید در شمال اروپا و کشورهای شرقی به‌عنوان روشی برای جوان‌سازی دوباره و سرچشمه جوانی شناخته‌شده بود.

من رژیم‌درمانی را تحت نظر یک پزشک سرشناس، جو رافائل در لس‌آنجلس شروع کردم و او با یک‌روال ساده یعنی یک رژیم پرپروتئین و کم‌کالری که محدود اما معقول بود، وزن من را کم کرد. ازآنجایی‌که باید متعاقب کم‌کردن وزن و رژیم غذایی‌ام ورزش می‌کردم، دریافتم که مفاصلم پس از ورزش به‌خوبی توان خود را بازنمی‌یابد و اغلب، زمانی که از پله‌ها بالا و پایین می‌روم درد دارم.

بنابراین پزشکم مرا به یک کلینیک سرمادرمانی ارجاع داد تا دردهایم را با فریز کردن ریشه‌کن کنم. حالا تصمیم گرفته‌ام که این کار را در برنامه‌ام قرار بدهم. کلینیک مراقبت بهداشتی با سرما (Cryohealthcare)، تنها مرکزی است که دارای سونای انجمادی (Cryosauna) انفرادی، اتاق انجماد بزرگ و وسایل سرمادرمانی است.»

       جوناس کوهن، مدیر پزشکی و موسس این مرکز، از دانشکده پزشکی یوسی‌ال‌ای فارغ‌التحصیل شده است و اولین پزشکی است که این روش درمانی غیردارویی را در آمریکای شمالی معرفی کرد. او همچنین سرمادرمانی صورت را ایجاد و به یک نشان تجاری تبدیل کرد و استانداردهایی از لحاظ نتایج مثبت و ایمنی را تدوین کرده است.
Forbes
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: