کد خبر: ۸۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 24
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با اهتمام دولت و مجلس تا پایان سال 96 همه کلاس‌های درس به سیستم حرارت مرکزی مجهز خواهند شد
به گزارش شفا آنلاین،مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طرحی از سال 1392 مبنی بر ایمن سازی مدارس در برابر آتش‌سوزی با هدف کاهش و حذف بخاری‌های نفتی و گازی آغاز شده که همچنان ادامه دارد در واقع در آن سال (1392) قرار شد بخشی از عوارض گاز مصرفی صرف استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس شود.

وی افزود: در فاصله سالهای 92 و 93 حدود 64 هزار کلاس‌ درس با بخاری‌های گازی خداحافظی کردند و امسال هم با اعتبارات مصوب، کار استانداردسازی 40 هزار کلاس درس را آغاز کرده‌ایم. 

رئیسی بیان کرد: در مجموع 530 هزار کلاس درس در کشور داریم که از این میزان 300 هزار 
کلاس مشکلی نداشتند و 200 هزار باب از این کلاس‌ها با استفاده از بخاری‌، تامین حرارت می‌شد، تا کنون در یک مرحله 64 هزار کلاس استاندارد سازی شد و اصلاح 40 هزار کلاس از ابتدای امسال آغاز شده است در مجموع 96 هزار کلاس می‌ماند که با اهتمام دولت و مجلس تا پایان سال 1396 همه کلاس‌های درس به سیستم حرارت مرکزی مجهز می‌شود و به صورت استاندارد تامین حرارت خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اعتبارات این طرح گفت: به ازای هر کلاس درس بطور متوسط باید 7 میلیون تومان هزینه کنیم که بر این اساس برای 200 هزار کلاس، 1400 میلیارد تومان اعتبار لازم است. 

وی افزود: تجهیزات خریداری شده و تاسیسات مورد نیاز به صورت صد در صدی تولیدات داخلی هستند. توان تولیدی ما در بخش ساختمانی و تاسیسات بالا است،‌ لذا استفاده از تجهیزات در حوزه گرمایشی کاملا جدی و قابل قبول است. 

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: سیستم حرارت مرکزی مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین سیستم برای گرمایش ساختمان‌ها و همچنین آسانترین وسیله‌ به لحاظ نگهداری است. ضمن اینکه منبع تامین حرارت و گرمایشی یعنی همان موتورخانه از دسترس استفاده کنندگان دور است و همین مسئله ایمنی این سیستم گرمایشی را به حداکثر رسانده است، لذا در بیشتر ساختمانهایی که اخیرا ساخته می‌شود این سیستم نیز به کار می‌رود.yjc

برچسب ها: سازمان ، نوسازی ، مدارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: