کد خبر: ۸۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>دارو و درمان >تجارت مکمل‌ها تجارتی سودمند است، به طوریکه در سال 2013، رقمی حدود 23 میلیارد دلار را روانه جیب تاجران آن کرده است.
 به گزارش شفا آنلاین،ویتامین‌های بی‌ضرر هم اغلب با مواد خطرناک یا داروهای ممنوع در یک قوطی قرار گرفته و آغشته می‌شوند. بنابراین، چطور می‌توان به ورزشکاران کمک کرد تا انتخاب درستی داشته باشند؟ در شماره گذشته در مورد این موضوع مطالبی عنوان شد و اینک ادامه بحث...

هیچ چیزی جایگزین رژیم غذایی متعادل نمی‌شود
       نکته‌ای که باید در اینجا تاکید کرد، آن است که مصرف ویتامین‌ها برای اغلب افرادی که رژیم غذایی متعادلی دارند، غیرضروری است. نمونه خوب این موضوع، eicosapentaenoic acid یا EPA است که در واقع نوعی اسید چرب امگا -3 محسوب می‌شود.

در اواخر دهه 1970، محققان دریافتند افرادی که فقط ماهی می‌خوردند، بروز کمی از بیماری قلبی نشان می‌دهند. بعضی افراد از این یافته‌ها اینطور نتیجه‌گیری کردند که افرادی در ایالات متحده که بیگ‌مک می‌خورند، می‌توانند با کمک مصرف مکمل‌های روغن ماهی و بدون تغییر در رژیم غذایی ناسالم خود، از بیماری قلبی نجات یابند. 50 سال بعد،هیچ کس این موضوع را تائید نکرد. داستان ویتامین E هم مشابه همین است.

       دوباره و دوباره، ملکولی را از یک رژیم غذایی سالم متشکل از همه غذاها انتخاب کرده و انتظار داریم مانند یک معجزه عمل کند و دوباره و دوباره، مایوس و ناامید شده‌ایم.

       بعضی از ورزشکاران امیدوارند مکمل‌هایشان اثرات غذاهای ناسالمی را که می‌خورند، جبران کنند. اما در مواردی از آنتی‌اکسیدان‌ها، به نظر نمی‌رسد که مفید باشند. محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که با آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان اثرات مخرب را تا حدی جبران کرد، اما این اثر آنقدر قوی نیست که عوارض منفی را خنثی کند. رژیم غذایی متعادل چیست؟


 دستورالعمل‌های کالج آمریکایی پزشکی ورزشی و آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی در این زمینه کمک کننده هستند. برای کسانی که توصیه‌های اختصاصی‌تر بخواهند، می‌توان ادعا کرد رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهترین نوع انتخاب است. این رژیم غذایی از ماهی، میوه‌ها، آجیل و سبزیجات تشکیل شده و گوشت قرمز و چربی حیوانی در آن جای چندانی ندارد. کارآزمایی‌ها هم نشان داده‌اند که این نوع رژیم، طول عمر را زیاد می‌کند.
Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: