کد خبر: ۸۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 24
آیت الله هاشمی رفسنجانی:
شفاآنلاین:سلامت>رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه و درمان بیماری دیابت را یکی از ضرورت های دانش بشری دانست و گفت: دیابت وبای خاموش است.
به گزارش شفاآنلاین : آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دوشنبه شب در دیدار جمعی از میهمانان خارجی همایش راهبردی دیابت که در سالن همایش های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود، با ابراز تأسف از رشد سالانه این بیماری در کشورهای جهان، تحمل این مرض، دارو و درمان بیماری دیابت را برای فقرا بسیار مشکل دانست.
وی ادامه با بیان اهداف تاسیس بنیاد بیماری های خاص که غیر دولتی است، خطاب به پزشکان خارجی گفت: در سازمان ملل و دیگر مجامع جهانی کمک کنید تا داروهای این بیماری ارزانتر و سریع تر به بیماران برسد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز علاقه و آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد بیماری های خاص برای کمک به پیشگیری و درمان بیماری دیابت، افزود: باید هم برای بهداشت عمومی و هم تامین داروها کمک کنید.
هاشمی رفسنجانی با تشکر از اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برپایی این همایش، گردهمایی پزشکان و متخصصان را مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که نتیجه این همایش دو روزه، برای جوامع انسانی مفید باشد.
وی خطاب به پزشکان حاضر در جلسه نیز گفت: وظیفه شماست که به عنوان دانشمندان در کنار دولت ها به مردم کمک کنید.
 سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تالانت بیک باتیرعلی اف وزیر بهداشت قرقیزستان، مازیار دوستدار قائم مقام شرکت نوو نوردیسک، بروتلند معاون رئیس سازمان بهداشت جهانی در امور بیماری های غیرواگیر، وجیه ریزوی فوق تخصص غدد و رئیس انجمن IMI در آمریکا و کبیر مسئول بیمه سلامت کشور در این همایش سخنرانی کردند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: