کد خبر: ۸۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفاآنلاین:سلامت>قرار بود سازمان تامین اجتماعی تا قبل از پایان آبان، هزار میلیارد تومان از بدهی خود به بیمارستان های وزارت بهداشت را پرداخت کند. اما، این پول بعد از گذشت دو روز از آذر ماه، هنوز وصول نشده است.
به گزارش شفاآنلاین : به دنبال انتقادات و گلایه های وزیر بهداشت از بد قولی بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی، وزرای بهداشت و رفاه، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت، برگزار شد تا در خصوص نحوه پرداخت مطالبات بیمارستان ها، تصمیم گیری شود.

بر اساس نتایج این جلسه که ۲۳ آبان برگزار گردید، تصمیم گرفته شد هزار میلیارد تومان از حجم کلی مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از بیمه های پایه، ظرف یک هفته و قبل از پایان آبان پرداخت شود.

بر اساس آنچه که دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفته است، مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر پایه ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

در جلسه ۲۳ آبان، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، با تاکید بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران کسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها، گفت: اگر طرحی مناسب و کارآمد برای حل این مشکل تدوین شود، خدمتی ماندگار است که نظام درمانی کشور را ساماندهی خواهد کرد.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای حل مشکل بدهی بیمه به بیمارستان ها با استفاده از تسهیلات بانک های تجاری توسط سازمان های بیمه‌گر، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و از رئیس کل بانک مرکزی خواست گروهی را تعیین کند تا به همراه نمایندگان دستگاه های ذی ربط، جزئیات و مسائل فنی موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام نمایند.

یک هفته بعد از جلسه دولت، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دستگاه های بیمه گر به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی تا پایان هفته خبر داد و گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهوری تدابیری اندیشیده شد که با کمک سایر دستگاه ها و بانک بتوانیم تعهدات سازمان بیمه گر را به نظام سلامت پرداخت کنیم.

حالا که دومین روز از ماه آذر را پشت سر می گذاریم، وزیر بهداشت عنوان کرده که بیمه ها بدقولی کرده اند.

در عین حال، معاون درمان وزارت بهداشت به جریمه دیرکرد در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر پایه اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت؛ تعویق و طولانی شدن خارج از قانون مطالبات وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر شامل جریمه ای معادل نرخ سود اوراق مشارکت می شود اما تا کنون چنین جریمه ای پرداخت نشده است. در جلسه روز گذشته نیز در مورد اصل مطالبات بحث و تبادل نظر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: