کد خبر: ۸۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان در برخی از مناطق علاوه بر نداشتن مدرسه، نیاز به تغذیه کافی و لباس و پوشاک دارند و باید به این نیاز ها رسیدگی کرد.

به گزارش شفا آنلاین،من فکر می کنم برای بودجه آموزش پروش از هر بخشی سهمی را کم کنند و پیشنهاد من این است که بیشتر از 40 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص بدهند. قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص کمبود مدارس در  بسیاری از روستاهای محروم گفت: ما روستا زیاد داریم و پراکندگی روستایی در کشور ما زیاد است. به طور مثال ما در خراسان شمالی 870 روستا داریم و در بسیاری از این رستاها جمعیت به اندازه ای نیست که کلاس آموزشی تشکیل شود.

علاوه بر این کمبود معلم، فضای آموزشی و مشکل اعتبارات آموزش پرورش هم مزید بر علت است. به همین دلیل در بسیاری از روستاها جوانان در مقطعی تصمیم به ترک تحصیل می گیرند. من به شخصه در بازدیدهایی که این هفته در روستاهای حوزه انتخابیه داشتم، به وضوح این مشکل را دیدم و به آقای وزیر آموزش و پرورش هم منتقل کردم.

جعفری همچنین با اشاره به وجود واحدهای دانشگاهی در بیشتر مناطق کشور گفت: ما از نظر تعداد واحدهای آموزش عالی با کمبود مواجه نیستیم.در حال حاضر بیشتر بحث صندلی های خالی مطرح است. البته توزیع این واحدها، ممکن است به صورت کارشناسی و عادلانه نباشد، به طور مثل تمرکز در جاهایی بیشتر است.  اما در کمیسیون آموزش، بیشتر تاکید ما بر این است که آموزش عالی ما  با کیفیت شود.

وی ادامه داد: ما بر اساس شاخص ها و اهدافی که تعریف شده، برای رشد علمی که دغدغه ی همیشگی رهبر معظم انقلاب است، برنامه ریزی می کنیم. ما سعی داریم  به سوی علوم کاربردی برویم. البته ما هنوز تا دانشگاه های تمدن خیلی فاصله داریم، حضرت امام می گویند که مبدا دانشگاه،  مبدا همه تحولات جامعه است. به همین دلیل ما هم باید به سمت دانشگاه های تمدن ساز حرکت کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه، مشکلات آموزشی ما مربوط به خلاء قانونی نیست، افزود: ما در کمیسیون آموزش باید بیشتر به نظارت بپردازیم.برنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: