شفاآنلاین:تامین اجتماعی>معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ساختار فیزیکی واحد مشاوره در شعب سازمان تأمین اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: کارشناس این حوزه از لحاظ محتوایی، باید مجهز به اطلاعات روز و دقیق باشد و تعامل گسترده ای با سایر واحدها نیز داشته باشد.
به گزارش
شفاآنلاین : محمد حسن زدا در اولین نشست هم اندیشی حوزه مشاوره سازمان تأمین اجتماعی،
اظهار داشت: 40میلیون و300هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی
هستند و این تعداد مشمول، بزرگی و عظمت این سازمان را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بودجه سالجاری سازمان تأمین اجتماعی 60هزار میلیارد
تومان است، گفت: این بودجه بدون اتکا به منابع دولتی و از وصول حق بیمه و
سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان تأمین می شود.
زدا اظهار داشت:
سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 4200میلیارد تومان پرداختی دارد که این موضوع نیز حاکی از جایگاه مهم این سازمان است.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه سیستم سنتی
ودستی پاسخگوی این تعداد جمعیت تحت پوشش و حجم فعالیت ها نیست، تصریح کرد:
دکتر نوربخش بعد از تصدی مدیریت این سازمان بر نهضتIt برای ادامه حیات این
سازمان تأکید کرد و در 2سال اخیر اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.
وی نهضت It را نسخه شفا بخش ایجاد افزایش رضایت میان بیمه شدگان و
کارفرمایان دانست و گفت: ماهانه 950 هزار نفر ارسال و پرداخت حق بیمه را از
طریق اینترنت انجام می دهند.
زدا با اشاره به سایرخدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مشاهده
پرونده بیمه ای، اعتراض مکانیزه سوابق بیمه شدگان و ابلاغ مطالبات از نمونه
های خدمات اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی است که موجب کاهش حجم مراجعه به
شعب شده است.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی افزود: بزودی سیستم بازرسی مکانیزه
نیز با استفاده از امکانات الکترونیک به بهره برداری می رسد.
زدا با اشاره به بهره گیری از سیستم ماتریس هم پوشانی اظهار داشت: در این
سیستم حالت های بیمه ای برای هر فرد مشخص می شود که در آن حالت قانونی بیمه
ای هر شخص تعیین و حالت های غیرمجاز نیز اعلام می شود.
معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تنوع سئوالات و مسائل
مراجعان واحدهای مشاوره این سازمان گفت: پاسخ های مناسب دقیق و مناسب
همراه با خوش رفتاری مشاور، از الزامات فعالیت این حوزه است.