کد خبر: ۸۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>بنیاد آکادمیک علمی استاد پروفسور'علیرضا یلدا' تعدادی پزشک برجسته و نیز پزشکانی که دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی ارایه داده اند را به عنوان افراد برگزیده معرفی و از آنان تقدیر کرد.
به گزارش شفاآنلاین : در این مراسم که در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارشد از 20برگزیده درحیطه های اختراع و نوآوری،محقق جوان، استاد برجسته، مسئولیت اجتماعی در پزشکی، فرهنگ و هنر و بالاترین نشان مورد تقدید و تجلیل قرار گرفتند.

** جایزه پروفسور یلدا، در حیطه استاد برجسته علوم پزشکی
جوایز کنگره دکتر یلدا، در حیطه استاد برجسته به دکتر حسین بهاروند ازپژوهشگاه رویان، دکتر هدایت الله الیاسی، دکتر محمدعلی جوادی و دکتر فرشته معتمدی از دانشگاه علوم پزشکی شهید یهشتی، دکتر مهوش صلصالی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سیاوش صحت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر هرمز شمس از دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.

** جایزه بین المللی پرفسور یلدا در حیطه مسوولیت اجتماعی در پزشکی و بهداشت
این جایزه به دکتر زهره ادیب منش، متخصص جراحی عمومی و خیر مدرسه ساز اهدا شد.

** جایزه پرفسور یلدا در حیطه اختراع و نوآوری
این جایزه به دکتر بابک باباپور از دانشگاه هانوفر آلمان و دکتر مریم شریفیان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیم شد.

** جایزه پروفسور یلدا در حیطه فرهنگ و هنر
جایزه بین المللی دکتر یلدا به دکتر حمید خویی از دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطاء شد.

** جایزه پرفسور یلدا در حیطه محقق جوان
این جایزه به زهراسادات آزاد منجیر دانشجوی دکترای مدیریت اطلاعات بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیلا جلا پور دانشجوی دکترای پژوهشی ایمونولوژی از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و الهام مسرت دانشجوی دکترای مدیریت اطلاعات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.

** مدال افتخار و بالاترین نشان علمی آکادمی پرفسور یلدا
همچنین مدال افتخار و بالاترین نشان علمی آکادمی این بنیاد به دکتر فریدون علا - موسس سازمان انتقال خون ایران، دکتر عبدالله بهرامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسن بطحایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدصادق پیروز از دانشگاه علوم پرشکی تهران، دکتر سید نصرالله سیار از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر عبدالکریم وصال از دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.
در ابتدای مراسم دکتر عباس فردوسی دبیر علمی بنیاد آکادمیک جهانی استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا، با اشاره به اینکه این بنیاد علمی به ابتکار دانشجویان استاد یلدا راه اندازی شده است، گفت: این دستاورد بزرگ در سال 2010 میلادی در شهر بن آلمان به ثبت رسیده است .
وی هدف این بنیاد را ایجاد پیوند علمی بین پژوهشگران و دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی در سراسر جهان اعلام کرد و افزود: علاوه بر تبادل تازه های علمی، سعی ما بر این است که چهره علمی میهن خود را به جهانیان معرفی کنیم.
همچنین در این مراسم از یادبود استاد پروفسور یلدا رونمایی شد.
ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی، مولکولی، سلولی و بالینی که از 26 آبان ماه در تالار بیمارستان امام خمینی (ره) تهران آغاز بکار کرده بود رور جمعه (29 آبان ماه) با ارایه مقالات علمی به کار خود پایان داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: