کد خبر: ۸۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 20
شفا آنلاین>سلامت>با رعایت نکاتی ساده در زندگی شهری و در خانه و محل کار می‌توان به حفظ سلامت شش‌ها و افزایش طول عمل کمک کرد.
به گزراش شفا آنلاین،کارشناس برای جلوگیری از ورود آلاینده‌های شیمیایی سرطان‌زا به بدن افراد توصیه‌های جالبی دارند.

گفتنی است؛ آلودگی هوا و ورد آلاینده‌های شیمیایی به ریه‌ از علل افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و انواع سرطان‌ها است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ذرات میکروسکوپی موجود در هوا منتشر شده از موتور خودروها، به ویژه خودروهای دیزل، اجاق‌گازها و فیلترهای کارخانه‌ها در بروز سکته مغزی،‌ آلزایمر، فشارخون بالا، دیابت نوع 2 و انواع سرطان‌ها مؤثر است.

آلودگی هوا به ویژه در فصول سرد سال در داخل منزل می‌تواند سبب بیماری‌های ریوی، تحریک حملات آسم، مشکلات تنفسی، التهاب رگ‌ها، سفت شدن رگ‌ها، انسداد آنها و در نهایت قطع جریان خون به قلب و مرگ شود.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات پژوهشگران کالج کینگ لندن است.

کارشناسان برای سالم ماندن افراد در  هنگام بروز آلودگی هوا توصیه می‌کنند، حتماً افراد از ماسک استفاده کنند، دور نگه داشتن کودکان از قرار گرفتن در معرض خودروهای دودزا به دلیل اینکه کودکان به دلیل سوخت و ساز بیشتر بدن تندتر از افراد بزرگسال نفس می‌کشند نیز از دیگر موارد حفظ سلامت است. پرهیز از قرار گرفتن در معرض دود خودروها، پوشاندن بینی به ویژه به هنگام سوار شدن به اتوبوس و یا تاکسی‌هایی که دچار مشکل سوخت ناقص هستند، عدم نشستن در سمتی که هواکش موتور اتوبوس قرار دارد، می‌تواند از میزان ورود مواد شیمیایی سمی به بدن بکاهد.

کارشناسان بیشترین حجم غلظت آلاینده‌ها را در اوایل صبح و کمترین میزان آن را به هنگام ظهر می‌دانند.

پژوهشگران توصیه می‌کنند والدین نظارت دقیق و جدی بر سلامت کودکان خود داشته باشند و از قراردادن آنها در محیط‌های آلاینده مانند خیابان‌ها و ماشین‌های دودزا خودداری کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: