کد خبر: ۸۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان دریک مقبره بشدت غارت شده واقع در نزدیکی سواحل خلیج تونکین در جنوب شرقی چین موفق به کشف قطعات از یک بازی فکری روی تخته شبیه به شطرنج شدند.
به گزارش شفاآنلاین، محققان دریک مقبره بشدت غارت شده واقع در نزدیکی سواحل خلیج تونکین در جنوب شرقی چین موفق به کشف قطعات از یک بازی فکری بر روی تخته شبیه به شطرنج شدند.
 
 به گزارش ساینس این قطعه یا صفحه صاف همچنین دارای 14 شکل یا صورت است که از جنس دندان حیوانات ساخته شده و همچنین دارای 21 قسمت مجزا برای بازی است که اعدادی نیز روی آن‌ها نقاشی شده است. علاوه براین تعدادی کاشی شکسته نیز یافته شده است که به گفته محققان آن‌ها هم بخشی از این ابزار یا صفحه بازی بوده است.
 
طبق همین گزارش این قطعات متعلق به صفحه نوعی بازی فکری به نام «بو» یا «لی بو» بوده است. محققان هنوز درباره نحوه انجام این بازی و مقررات وقواعد آن نمی‌توانند با اطمینان اظهار نظر کنند زیرا این سبک بازی درزمانی بسیار دور رواج داشته و نزدیک به 1500 سال است که دیگر کسی آن را بازی نکرده است.
 
 در محوطه باستانی که این اثرکشف شده یک مقبره یا آرامگاه 2300 ساله است، 5 چاله دیگر ویژه اشیایی که درون گورها قرار داده می‌شد وجود دارد . تصور می رود که این آرامگاه متعلق به دوره ای از جنگ دولت‌های متخاصم درتاریخ چین باشد واحتمالا آرامگاهی متعلق به آریستوکرات‌ها یا اشراف عالی رتبه چین از دوران «کویی »بوده است.
 
غارتگران پیش از این 26 حفره در تپه ‌های واقع بر این گورستان ایجاد کرده بودند . اتاقی که محل قرار گرفتن تابوت بوده تقریبا به طور کامل حفر و شکافته شده و به سرقت رفته و آثار تخریب‌های شدیدی وجود دارد که به تدریج درمحوطه ایجاد شده است. میراث فرهنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: