کد خبر: ۸۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 20
شفا آنلاین>تغذیه>مادران شیرده نه تنها با شیردهی به نوزادانشان سلامتی آنها را تضمین خواهند کرد بلکه با شیردهی طولانی ضامن سلامتی خودشان هستند.
به گزارش شفا آنلاین،سوسن پارسا متخصص تغذیه با اشاره به روش‌های پیشگیری از سرطان سینه گفت: یکی از فاکتورهای مهم در پیشگیری از بروز سرطان سینه افزایش مدت زمان شیردهی در مادران شیرده هست احتمال که مبتلا شدن به سرطان سینه در آنها نسبت به مادران شیرده دیگر 5/2 درصد کاهش می‌یابد.

وی در خصوص اینکه چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند اظهار داشت: خانم‌هایی که سابقه هر نوع سرطان را در خانواده و بستگان نزدیک خود دارند؛ خانم‌های یائسه‌ای که هم سابقه سرطان در خانواده دارند و هم سویا زیاد می‌خورند، چاقی‌ها و مصرف هورمون‌های نا به جا، افرادی که کیست‌های تخمدانی دارند و مصرف چربی‌های حیوانی و پروتئین‌های حیوانی در تغذیه آنها بسیار است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوردن زیاد مواد گوشتی و کربوهیدرات‌ها (قندها) در افراد باعث چاقی می‌شود و این چاقی بر روی هورمون‌ها تأثیر می‌گذرد که تأثیرات هورمونی موجب کیست تخمدان در خانم‌ها می‌شود، این افراد زودتر از خانم‌های دیگر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

پارسا بیان کرد: خانم‌های 40 سال به بالا حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. معاینه سینه انجام بدهند، تاریخچه خانواده، کیست خوش‌خیم بررسی شود و بسیار مراقب کلسترول خون و وزن‌گیریشان باشند.

پارسا در خصوص راه‌های پیشگیری سرطان سینه خاطرنشان کرد: شیوه صحیح غذا خوردن، مصرف پروتئین‌ها را کم کنیم و سبزیجات و میوه‌ها را بیشتر بخوریم مخصوصاً سبزیجات و میوه‌هایی که دارای رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و سبزسبز هستند مانند: جعفری و گشنیز و حتماً ساقه آنها را بخوریم چون در آن مواد پیشگیری کننده، حتی می‌توان جعفری و گشنیز را همراه با ساقه ریزریز کرد و در سوپ‌ها استفاده کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: