کد خبر: ۸۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 19
شفا آنلاین>اجتماعی>بارها در مسابقات طعم تلخ شکست را چشیدم و گاهی ناامید شدم و تصمیم به خداحافظی گرفتم اما وقتی با خود خلوت می‌کردم به این نتیجه می‌رسیدم که هیچ سختی پایدار نیست قهرمانی انسان را داغ می‌کند ولی شکست باعث پختگی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دوباره با حمایت‌های همسرم و هم تیمی‌ها و مربیانم به تمرینات باز می‌گشتم و برای کسب سکوی قهرمانی تلاش می‌کردم

  تشویق‌های معلم مدرسه برای پسرک مبتلا به فلج مغزی مسیری را ترسیم کرد که توانست پس از سال‌ها نام ایران را در ارزشمند‌ترین مسابقات بین‌المللی بر سر زبان‌ها بیندازد.

کماندار تیم ملی جانبازان و معلولان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی تیر و کمان معلولان آسیا با کسب نخستین عنوان قهرمانی در مسابقات بین‌المللی برای نخستین بار سهمیه پارالمپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

 مجید کاکوش که پس از سال‌ها تلاش در ورزش‌های دو ومیدانی و وزنه‌برداری سراغ تیرو کمان رفت با درس گرفتن از شکست‌ها و استفاده از تجربیات این بار به هدف زد و پرچم ایران را در کلاس 1 W کامپوند رقابت‌های قهرمانی آسیا که در آن معلولان با درصد معلولیت بالا شرکت می‌کنند به اهتزاز درآورد.ایران

این ورزشکار 43 ساله با بیان اینکه زندگی درس‌های زیادی به او آموخته است گفت: دچار فلج مغزی (CP ) هستم و در زمان تولد دچار این مشکل شدم. از همان کودکی احساس کردم با بقیه کودکان تفاوت دارم.

وقتی به سن 7 سالگی رسیدم در کنار دانش‌آموزانی که سالم بودند درس خواندم و تشویق‌های معلم ورزش مرا به ورزش علاقه‌مند کرد.

 علاقه زیادی به دو ومیدانی داشتم ولی به خاطر شرایط جسمی‌ام روی پنجه می‌دویدم. یکی از روزها معلم ورزش‌مان مسابقه دوومیدانی برگزار کرد، دانش‌آموزان باید مسیر 100 متری را می‌دویدند ولی از من خواست تا در مسیر 50 متری با آنها مسابقه بدهم.

 وقتی سوت شروع مسابقه زده شد با شوق فراوان شروع به دویدن کردم و جلوتر از همکلاسی هایم از خط پایان عبور کردم. آن روز یک جفت جوراب جایزه گرفتم و آن قدر خوشحال شدم که تصمیم گرفتم ورزش را ادامه دهم. بعد از پایان تحصیلات سراغ ورزش دوومیدانی و وزنه‌برداری رفتم.

 پدر و مادرم همیشه مرا تشویق می‌کردند در این دو رشته ورزشی موفقیت‌ها و قهرمانی‌های کشوری و استانی به دست آورم اما همیشه یک عنوان بین‌المللی در کلکسیون افتخاراتم کم بود. با کمک واکر به باشگاه می‌رفتم و ورزش می‌کردم. کارمند مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم و هر روز بعد از پایان کار به باشگاه می‌رفتم.


وی ادامه داد: ‌20 سال قبل وقتی با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج کردم مسیر زندگی‌ام تغییر کرد. همسرم با مهربانی، حمایت‌ها، مراقبت‌ها و توجه ویژه به تغذیه‌ام مرا به ورزش قهرمانی و فتح قله‌های افتخار تشویق کرد و به همین خاطر مدال طلای آسیا را به او و دختر شش ساله‌ام «شه گل» تقدیم کردم.

بارها در مسابقات طعم تلخ شکست را چشیدم و گاهی ناامید شدم و تصمیم به خداحافظی گرفتم اما وقتی با خود خلوت می‌کردم به این نتیجه می‌رسیدم که هیچ سختی پایدار نیست. قهرمانی انسان را داغ می‌کند ولی شکست باعث پختگی می‌شود. دوباره با حمایت‌های همسرم و هم تیمی‌ها و مربیانم به تمرینات باز می‌گشتم و برای کسب سکوی قهرمانی تلاش می‌کردم.

این کماندار طلایی کشورمان در ادامه از روزهایی که تیروکمان به دست گرفت این‌گونه گفت: 4 سال پیش ورزش دوومیدانی و وزنه‌برداری را رها کردم و سراغ تیروکمان آمدم. این رشته برای افراد مبتلا به فلج مغزی بسیار سخت است اما هیچ ناممکنی برای من وجود نداشت.

با زحمات بسیار و اردوهای شبانه روزی بالاخره برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه پارالمپیک انتخاب و به تایلند اعزام شدیم. مسابقات در کلاس W1 از کشورهای مختلف آسیایی برگزار شد. زمان انداختن تیر وقتی به سیبل نگاه می‌کردم همه سختی‌ها و مشکلاتی را که با تحمل آنها به اینجا رسیده بودم به خاطر آوردم.

 می‌دانستم چشمان زیادی منتظر دیدن موفقیت من در این رقابت‌ها است. با توکل به خدا بسیاری از تیرها را به هدف زدم و ضمن کسب مدال طلای آسیا سهمیه پارالمپیک 2016 ریو را کسب کردم. این نخستین مدال من در رقابت‌های برون مرزی بود و خوشحالم که توانستم سهمیه پارالمپیک را نیز کسب کنم.

وقتی خبر این موفقیت را به همسرم هدیه دادم او بلافاصله برای موفقیت من در مسابقات پارالمپیک برنامه‌ریزی کرد و گفت از فردای بازگشت به ایران باید با یک برنامه حساب شده پیش بروم تا بتوانم باارزش‌ترین مدال ورزشی دنیا را نیز کسب کنم. درس بزرگی که از رسیدن به قله قهرمانی آسیا آموختم این است که با پختگی می‌توان به قله‌ها دست پیدا کرد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: