کد خبر: ۸۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور در نامه ای به رییس جمهوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور همیشه و در همه جا حمایت و کمک های خود را از اقشار کارگران و بازنشستگان دریغ نکرده است؛ در خصوص طرح ادغام درمان نیز خواستار حمایت جدی ایشان و مخالفت با این طرح شد.

به گزارش شفا آنلاین،در متن نامه علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور به حسن روحانی رییس جمهوری آمده است:متاسفانه خبرهای ناخوشایند و نگران کننده در مورد ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت، فضای آرامش خاطر قشر عظیمی از جامعه متلاطم شده است. اصرار بر اجرای این سیاست که سازوکار اجرایی آن دارای اشکالات جدی بوده و بارها با دلایل مختلف کارشناسی ، شرعی و قانونی مواجه شده است به نوعی تهدید منافع میلیون ها کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر زحمتکش سازمان تامین اجتماعی تلقی می گردد.
این نامه می افزاید: بحمدالله هم اکنون با رویکرد مدبرانه دولت تدبیر و امید در اداره کشور و حرکت در مسیر جلب رضایت آحاد جامعه و تلاش قابل ستایش در زمینه بهره مندی اقشار کم توان و رنج کشیده بویژه قشر معزز بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور از امکانات و زیر ساخت هایی که خود در ایجاد سنگ بنای آن نقشی اسامی داشته اند، امید آن می رود تا این چالش مهم نیز مرتفع و آرامش خاطر این عزیزان خاتمه شود.
در خاتمه این نامه آمده است: از ریاست محترم جمهور محبوب کشور عزیزمان استدعا داریم همانگونه که همیشه و در همه جا حمایت و کمک های خود را از قشرهای کارگران و بازنشستگان دریغ ننموده اید در این خصوص نیز به جد از حقوق ما بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حمایت و مخالفت خود را با طرح ادغام اعلام فرمائید.
چندی پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مطرح شدن تجمیع بیمه ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجمیع بیمه ها با بیمه تامین اجتماعی کارآمد نیست و نمی تواند اثربخش باشد.
سیدتقی نوربخش افزود: اگر تجمیع بیمه ها با نهادهایی که از یک صنف هستند، صورت گیرد، مانعی وجود ندارد اما نمی توان با بیمه تامین اجتماعی که منشا اصلی آن، حق بیمه های خود مردم و بیمه شدگان است، این تجمیع را انجام داد.
وی، تصریح کرد: باید تجمیع درباره بیمه های متفرق دستگاه ها و سازمان های دیگر صورت گیرد که این موضوع حتی می تواند موثر هم باشد اما درباره تامین اجتماعی این اقدام را نمی توان انجام داد.
نوربخش، ادامه داد: اموال منقول وغیرمنقول سازمان تامین اجتماعی از سهم هفت درصدی کارگران و 23 درصدی کارفرمایان در طول تاریخ تشکیل بیمه ها و سازمان تامین اجتماعی تهیه شده است اما اموال دیگر بیمه ها از محل منابع دولتی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه منشا سرمایه گذاری در این سازمان حق بیمه مردم است، گفت: صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی از محل بودجه بیمه شدگان که همان کارگران و بازنشستگان هستند، شکل گرفته است و نمی توان این صندوق را با دیگر صندوق ها با منابع عمومی تجمیع کرد.
وی، خاطرنشان کرد: تجمیع دستگاه هایی که از محل بودجه عمومی دولت است می تواند اثربخش باشد اما جمع منابع مردم از نظر قانونی و شرعی اشکال دارد.
به گفته نوربخش در زمان حاضر 40 میلیون و 200 هزار تن از هموطنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
تجمیع بیمه ها مدتی است مسئولان و دست اندرکاران حوزه کار و بهداشت را به گفت وگو درخصوص اجرای این مهم واداشته است. هم اکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی و تشکل های کارگری و کارفرمایی با تجمیع بیمه ها مخالفند اما وزارت بهداشت موافق اجرای آن است.
طی دو سال گذشته که موضوع بیمه سلامت در کشور برنامه ریزی و اجرایی شد، مسئولان دولت یازدهم اجرای این طرح را گامی بزرگ برای بهبود وضعیت سلامت کشور و هزینه کمتر از جیب مردم اعلام کردند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: