کد خبر: ۸۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>ششمين کنگره بين‌المللي تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهش در دانش پزشکي که جامعه پزشکي با عنوان کنگره دکتر يلدا آن را مي‌شناسند، از امروز تا 29 آبان در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار مي‌شود. به همين بهانه به سراغ پروفسور يلدا رفتيم.
Image result for ‫پروفسوریلدا‬‎
به نظرتان تأسيس بنيادهاي علمي در داخل کشور چه تأثيراتي دارد؟

به گزارش شفا آنلاین،تأسيس بنياد علمي در داخل کشور و دانشگاه‌ها فکر خيلي خوبي است. وقتي سروسامان علمي در مملکت خوب است، اين پارامترها و تشکيل بنيادها هم مطرح مي‌شود. زماني که يک فرهنگ معنوي در جامعه حکم‌فرما شود، اينها خود را نشان مي‌دهند. پرمخاطره‌ترين کارها دست زدن به کارهايي است که امکاناتش را نداشته باشيم.

براي تشکيل اين بنيادها امکاناتي لازم است. ولي بايد از جايي شروع شود. اينکه ما صبر کنيم همه شرايط فراهم شود کاري انجام دهيم، شرايط پيدا نمي‌شود. فکر ايده آليستي است ولي اگر ما شروع کنيم، کم‌کم ديگران نيز به جمع ما خواهند پيوست. همه جاي دنيا هم همين‌طور است.

فکر مي‌کنيد چه کساني بايد براي تاسيس اين بنيادها پيش قدم شوند؟

من فکر مي‌کنم دانش‌آموختگان و خصوصاً پزشکاني که وضع مالي خوبي دارند مي‌توانند در اين زمينه فعاليت کنند. آنها بايد پول‌هاي اضافي که دارند را به‌جاي اينکه در جهت ساخت‌وسازهاي تجاري که در شأن دانشگاه و علم هم نيست به‌کار گيرند، در اين‌گونه راه‌ها هزينه کنند. چراکه در اين صورت اثري از خود براي آيندگان برجاي مي‌گذارند که اثربخشي آن نيز در راه علم زياد خواهد بود.

البته نياز به فرهنگ‌سازي است و بايد تبليغاتي در اين زمينه صورت بگيرد. ما در سطح دانش‌آموختگان دانشگاه افراد توانمند هم ازنظر علمي و هم ازنظر مالي داريم که مي‌توانند دانشگاه و دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان را در اين خصوص حمايت کنند و اگر بتوانيم اين طرز فکر را در دانشکده‌ها و دانشگاه حاکم کنيم جاي پيشرفت بسياري خواهد بود.

محتواي کنگره بين‌المللي تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهش در دانش پزشکي را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

کنگره‌ها انواع مختلف و اسامي گوناگون دارند ، بعضي از اين کنگره‌ها مثل اين گردهمايي فقط در رشته تخصص خودشان نيست. يک سري کنگره‌ها هم فقط جنبه تخصصي دارند مثلاً متخصصين ديابت جمع مي‌شوند و فقط راجع به ديابت صحبت مي‌کنند.

اما اين کنگره ترکيبي از علوم مختلف پزشکي است وبه اکثر جهات علوم پزشکي مي‌پردازند. نکته قابل توجه اين است که بيشتر سخنرانان و جمعي از شرکت‌کنندگان اين کنگره از خارج کشور به ايران مي‌آيند و تداوم برگزاري آن نشان‌دهنده موفقيت برگزارکنندگان است.سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: