کد خبر: ۳۴۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024July 05
بنا بر گزارش کمیته ایمنی روزنامه‌نگاران سوماترا، قتل این روزنامه‌نگار و خانواده‌اش در آتش‌سوزی عمدی احتمالا به دلیل افشاگری‌های او بوده است.
شفاآنلاین:حادثه> سمپورنا پاساریبو، خبرنگار تلویزیون تریبراتا(Tribrata) و سه عضو خانواده‌اش در ۲۷ ژوئن در آتش‌سوزی عمدی خانه‌اش، کشته شدند. بنا بر گزارش‌ها این اتفاق تلخ در ارتباط با گزارش‌های تحقیقاتی او درباره مواد مخدر و قمار رخ داده است. 
 به گزارش شفا آنلاین:فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی (AJI) و سندیکای روزنامه‌نگاران اندونزی، به شدت این قتل بی‌رحمانه را محکوم کردند و از مقامات خواستند تا تحقیقاتی فوری و شفاف در این رابطه انجام دهند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ، پس از این حادثه تلخ گفت: «ما این حمله را محکوم می‌کنیم و بر اهمیت جهانی حفاظت از یکپارچگی و آزادی روزنامه‌نگاری تأکید می‌کنیم. ما در همبستگی با روزنامه‌نگاران اندونزی از مقامات می‌خواهیم اقدامات فوری و قاطع برای تضمین عدالت برای سمپورنا پاساریبو و خانواده‌اش انجام دهند و حفاظت از آزادی مطبوعات در اندونزی را تقویت کنند.»

پاساریبو اخیراً گزارش‌های گسترده‌ای درباره فعالیت‌های غیرقانونی مقامات در رابطه با قمار و مواد مخدر، منتشر کرده بود. یکی از همکارانش گفت که این روزنامه‌نگار نگرانی‌هایی درباره امنیت خود داشت و قصد داشت شب را با همسر و فرزندانش در ایستگاه پلیس بگذراند.

بنا بر گزارش کمیته ایمنی روزنامه‌نگاران سوماترا، قتل این روزنامه‌نگار و خانواده‌اش در آتش‌سوزی عمدی احتمالا به دلیل افشاگری‌های او بوده است.

نانی آفریدا، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل اندونزی، گفت: «این حادثه نقض شدید آزادی مطبوعات در اندونزی است. ما از مقامات می‌خواهیم تا تحقیقی کاملاً شفاف انجام دهند و افرادی که مسئول هستند، از جمله طراحان این قتل، باید به عدالت سپرده شوند. در فرآیند تحقیق هیچ پنهانکاری نباید وجود داشته باشد.»

رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران اندونزی (SINDIKASI) نیز ضمن محکومیت این حادثه و ابراز تاسف عمیق از آن، گفت: « این عمل بی‌رحمانه فقط یک جرم علیه یک فرد نیست بلکه حمله‌ای به آزادی مطبوعات اندونزی است. ما از مقامات می‌خواهیم تحقیقی جامع انجام دهند تا افراد مسئول این تراژدی شناسایی و محاکمه شوند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: