کد خبر: ۸۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>سلامت>دكتر سياری با اشاره به بازديد خود از دو مركز كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در ميدان شوش و تهانپارس، ضمن تشریح خدمات مناسب وزارت بهداشت به معتادان بر لزوم همکاری بین بخشی به منظور حل مشکل آنها تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر علي اكبر سياري روز گذشته در حاشيه بازديد از دو مركز كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ضمن بيان اين مطلب، افزود: در مصاحبه‌اي كه با معتادان مركز واقع در میدان شوش، داشتم دريافتم كه آنها افرادي بيكار و كارتن خواب هستند.

وي با بيان اينكه خدماتي كه در اين مركز به معتادان ارائه مي‌شد توسط بخش خصوصي و با نظارت دانشگاه بود، اظهار داشت: در اين مركز يك پزشك و چهار پرسنل حضور داشتند كه به معتادان غذاي رايگان، داروی متادون و مراقبت‌هاي پزشكي ارائه مي‌شد.

دكتر سياري ضمن ابراز تأثر و تأسف از وجود آسيب‌هاي اجتماعي در كشور، گفت: عمده اين افراد معتاد، بيكار، نيازمند و برخي از آنها نيز مبتلا به بيماري ايدز هستند و جامعه نيز به اين افراد، بي‌تفاوت هستند اما آنها اين مشكلات را به جامعه منتقل مي‌كنند.

وي افزود: افرادي كه داراي آسيب‌هاي اجتماعي هستند به حمايت‌هاي اجتماعي و اشتغال نياز دارند و وزارت بهداشت نمي‌تواند به تنهايي مشكلات آنها را برطرف كند.

معاون بهداشت وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازديد از مركز كاهش آسيب‌ هاي زنان واقع در منطقه خاك سفيد تهرانپارس، خاطرنشان كرد: اين مركز بيش از 300 مراجعه كننده دارد كه عمدتاً زنان معتاد و داراي رفتارهاي پرخطر جنسي هستند.

دكتر سياري ادامه داد: تعداد بسيار اندكي از زنان مراجعه كننده به اين مركز به بيماري ايدز مبتلا بودند و تعدادي ديگر از مراجعان از متادون رايگاني كه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد، استفاده مي‌كنند.

معاون بهداشت وزير بهداشت گفت: در اين مركز همچنين به مراجعان، خدمات معاينه بهداشتي، كاندوم، دارو و آموزش‌هاي لازم در جهت پيشگيري ارائه مي‌شود.

دكتر سياري به مناسب بودن ارائه خدمات بهداشتي به آنها اشاره كرد: علاوه بر خدمات بهداشتي، آنها به حمايت اجتماعي در جهت توانمندي و در نهايت به داشتن شغل نياز دارند که اميدوارم جامعه از احساس بي‌تفاوتي بيرون آيد و نهادها و سازمان‌هاي درگير مانند وزارت رفاه، شهرداري، وزارت بهداشت و انجمن‌هاي مردم نهاد با يك همكاري مناسب، اين افراد را توانمند كنند.

وي با بيان اينكه در برخورد با معتادان مي‌توان با دو نوع نگاه با آنها مواجه شد، افزود: ابتدا بايد توجه داشت كه آنها انسان هستند و نگاه دوم اينكه اينها افرادي هستند كه به حمايت نياز دارند و اگر ديد انسانيت و حمايت طلبي را جدي بگيريم، بسياري از مشكلات برطرف مي‌شود.

دكتر سياري در پايان يادآور شد: با تحكيم و تهديد و برخورد فيزيكي آسيب‌هاي اجتماعي كاهش نخواهد يافت. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: