کد خبر: ۸۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر بسکی متخصص تغذیه  گفت: گیاهان همیشه کالری کمتری در مقایسه با گوشت داشته و در نتیجه بیماری‌های کمتری را به همراه دارند و این گیاهان با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند.

وی بیان کرد: گیاهان زیادی به علت داشتن پروتئین جایگزین مناسبی برای گوشت هستند، مصرف با برنامه این گیاهان سبب کاهش هزینه خانواده شده و همچنین افراد از بیماری‌های گوشت قرمز در امان هستند.

بسکی ابراز داشت: مقدار 25 آمینواسید پروتئین کافی بدن برای یک هفته است که این مقدار آمینو در گیاهان بسیاری از جمله گندم سیاه، شاه‌دونه و سویا موجود است.

این متخصص ادامه داد: سویا و گیاهان حاوی پروتئین‌دار دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و امگا 3 است که خاصیت ضدسرطانی بیشماری در این نوع گیاهان موجود است.

وی با بیان این که سویا بهترین جایگزین گوشت قرمز است، تصریح کرد: سویا حاوی مقدار زیادی پروتئین و آمینواسید بوده و روغن آن برای خون مؤثر است و سبب بالا رفتن کلسترول خون نمی‌شود و همچنین مقدار آهن موجود در سویا با گوشت قرمز برابری می‌کند و سویا سرشار از ویتامین B12  است که این ویتامین فاکتوری مؤثر برای ساخت سلول‌های خونی و عصبی  است و در تشکیل DNA سودمند می‌باشد.

بسکی در پایان گفت: لوبیا سبز، بذر گنه‌گنه، کنجد، تخمه آفتاب‌گردان، کره بادام زمینی، بلغور گندم، شیر غیرلبنی از دیگر گیاهان حاوی پروتئین بوده که در برنامه‌غذایی جایگزین مناسبی برای گوشت است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار