کد خبر: ۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>اجتماعی>در حالی بیش از 40 روز از حادثه منا و جان باختن بسیاری از حجاج در عربستان می گذرد که تاکنون این کشور طبق حقوق بین الملل اقدام به پرداخت "دیه" نسبت به حقوق جان باختگان این حادثه نکرده است


به گزارش شفا آنلاین، بیش از چهل روز از فاجعه منا گذشت، فاجعه ای که دوم مهر سال ۱۳۹۴ شمسی مصادف با دهم ذیحجه سال ۱۴۳۶ قمری در سرزمین منا رخ داد و از این تاریخ به بعد هر عید قربان در ذهن مسلمانان مرورخواهد شد.

فاجعه منا در شرایطی رخ داد که بسیاری از شاهدان عینی مسئولان دولت عربستان را مقصر بروز حادثه می دانند. فاجعه ای  که حج هفت هزار زائر خانه خدا از سراسر دنیا با قربانی شدنشان در قربانگاه اسماعیل نیمه تمام گذاشت.

بنا به اظهارات شاهدان عینی این فاجعه در خیابان 204 درمنطقه منا به دلیل ازدحام جمعیت بیش از حد حجاج و بسته شدن درهای خروجی اتفاق افتاده است که مسئولان سعودی هیچ واکنشی در قبال آن داشته اند ،این در حالی است که بطور طبیعی کشور عربستان  باید امکانات لازم را برای مداوا و نجات آنان فراهم می کرد. 

 اما در حالی بیش از 40 روز از حادثه منا و جان باختن بسیاری از حجاج در عربستان می گذرد که تاکنون این کشور طبق حقوق بین الملل اقدام به پرداخت "دیه" نسبت به حقوق جان باختگان این حادثه نکرده است. پیرامون ابعاد حقوقی موضوع دیه حادثه دیدگان منا و همچنین پیگیری قانونی این حادثه در عرصه بین الملل با محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به گفتگو نشستیم که در ادامه آن می خوانید..yjc.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: