کد خبر: ۸۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور اظهار داشت: این در حالی است که 53 درصد از مجموع 90 هزار تخت بیمارستانی فعال در کشور فرسوده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تقدیر از رتبه های بورد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جشن کسب رتبه سوم پژوهشی این دانشگاه که در تالار ابن سینا برگزار شد ،به کمبود 200 هزار پرستار در مراکز درمانی کشور، و همچنین کمبود پزشک به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر می توان گفت که در حوزه دندانپزشکی به ویژه در مناطق محروم تقریبا غایب هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب به مردم حق آنهاست اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت با قدرت و قوت تمام ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در دولتهای گذشته به حوزه سلامت توجه ای نمی شد و این بخش در سطوح نهم تا دوازدهم اولویت دولت ها بود اظهار داشت: در دولت کنونی با توجه جدی که به بخش سلامت شد،برنامه تحول نظام سلامت از یک سال و نیم گذشته به اجرا در آمد و  این امر رضایت مندی مردم را به ویژه در مناطق محروم در پی داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گسترش عدالت در سلامت، کاهش پرداختی های مردم، احترام به بیماران و ارتقاء خدمات پزشکی را از جمله دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت برشمرد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: باید از این برنامه مراقبت شود که بخشی از آن به سیاستگذاران و بخشی دیگر به ارائه دهندگان خدمت بستگی دارد که در این راستا دانشگاههای علوم پزشکی کشور به خوبی عمل کرده اند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم که بخشی از این مشکلات حل می شود اما هر چقدر رفع این مشکلات سریعتر باشد بهره مندی مردم از خدمات بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: با وجود تمامی اقداماتی که صورت گرفته است، به نظر می رسد هنوز فاصله زیادی تا آن چیزی که باید باشیم داریم. تلاشهای زیادی در مسیر شکوفایی کشور شده است اما آن چیزی که جای تاسف دارد فرصت سوزی هایی است که در این مسیر صورت گرفته است.

بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی در دل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نهفته است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

دکتر هاشمی افزود: این دانشگاه جزء دانشگاههای استثنایی در ابعاد پزشکی و غیر پزشکی در سطح کشور بوده است ، به طوری که می توان با اطمینان گفت که بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در دل این دانشگاه نهفته است.

از ذکر مشکلات و کمبود های درمانی و آموزشی مشهد خسته شده ام
وی در ادامه با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه های آموزشی و درمانی مشهد مقدس اظهار داشت: بر اساس گزارشی که رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به من داده اند دو بیمارستان بزرگ این شهر شامل امام رضا(ع) و قائم(عج) بیشتر به بخش درمان می پردازند و حوزه آموزشی این مراکز به دلیل ازدحام بیماران و مشکلات زیر ساختی آن ها دچار آسیب شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به طور مرتب عنوان می شود که مشهد به عنوان ام القری و پایتخت فرهنگی کشور است اما در عمل به آن توجهی نمی شود اظهار داشت: در حال حاضر سرانه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمامی استانها کمتر است و این شهر با کمبود سه هزار تخت بیمارستانی روبروست.

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: اگر به تامین زیر ساختها و احداث مراکز درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی در این شهر توجه شود به طور حتم بخش آموزش نیز با تحول جدی روبرو خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: قول می دهم اگر استانداری خراسان رضوی کار ساخت یک هزار تخت بیمارستانی را آغاز کند وزارت بهداشت نیز یک هزار تخت بیمارستانی را در این شهر ایجاد کند.

هیچ شهری مانند مشهد ظرفیت گسترش توریسم درمانی را ندارد
دکتر هاشمی با بیان اینکه هیچ شهری مانند مشهد ظرفیت توجه به توریسم درمانی را ندارد تاکید کرد: چه افتخاری از این بهتر که بتوانیم در این شهر خدمات را در شان مردم  داشته باشیم و گسترش دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونین این دانشگاه در کسب رتبه های برتر و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اظهار داشت: ارتقاء این دانشگاه در رتبه بندی پژوهشی، و همچنین در حوزه آموزش نشان از تلاش و همت مسئولان و تمامی اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه دارد.

دکتر هاشمی همچنین با تقدیر از اقدامات انجام شده در توسعه خدمات بهداشتی تصریح کرد: مشهد مقدس دارای یک میلیون و 200 هزار جمعیت حاشیه نشین است که با اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت اقدامات موثری در این مناطق صورت گرفته است.

لزوم توجه به گسترش طب سنتی
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به لزوم توجه به حوزه طب سنتی در راستای ارتقای سلامت مردم اظهار داشت: طب سنتی به عنوان میراث ملی باید از آن حمایت کنیم و یکی از استانهای مهم کشور در این زمینه خراسان رضوی است.وب دا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: