کد خبر: ۸۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>سیاسی>رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد توافق هسته‌ای می تواند به روابط بهتر ایران و آمریکا و در نهایت بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور منتهی شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که از روز شنبه به ایتالیا و فرانسه سفر می کند، روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه کوریره دلا سرا ایتالیا اعلام کرد به رغم توافق هسته ای تابستان امسال، « اختلاف نظرها » با آمریکا ادامه دارد.

روحانی در این مصاحبه که دو خبرنگار روزنامه ایتالیایی در تهران انجام دادند، گفت: « اختلاف نظرها ادامه دارد. آمریکایی ها همه تحریم ها را لغو نخواهند کرد فقط تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای لغو خواهد شد .»

وی گفت: « توافق هسته ای یک چیز و روابط ما با آمریکا موضوع دیگری است. مسائل بلند مدت که ما با آنها داریم با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده است .»

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: اما « شیوه ای که آنها این توافقنامه را اجرا می کنند می تواند در آینده تاثیر گذار باشد. در صورتی که آنها این توافق را به خوبی اجرا کنند شرایط برای آغاز دوره جدید در روابط بین دو کشور فراهم خواهد شد .»

روحانی گفت: «توافق هسته‌ای میان قدرت‌های جهان و ایران می تواند به روابط بهتر میان تهران و واشینگتن و در نهایت بازگشایی سفارت خانه های دو کشور منتهی شود.»

با این حال روحانی تاکید کرد: انتظار دارد قبل از احیای روابط دیپلماتیک، آمریکا از ایرانی ها عذرخواهی کند.

رئیس جمهور ایران در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد: «ما فکر می کنیم راه حل بحران سوریه نظامی نیست بلکه سیاسی است » و با در نظر گرفتن پیچیدگی این مناقشه « ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که با یک دور مذاکره حل شود .»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: