کد خبر: ۸۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تامین اجتماعی در مورد داروی بیماران تالاسمی خلاف قانون عمل کرده است.
به گزارش شفاآنلاین : سید حسن هاشمی تاکید کرد: هیچ دارویی از داروهای مورد نیاز بیماران خاص از جمله داروی بیماران تالاسمی گران نشده است بلکه سازمان تامین اجتماعی حمایت بیمه ای خود را از این دارو کاهش داده است که از نظر وزارت بهداشت این کار خلاف است و سازمان های بیمه حق کاهش حمایت مالی از داروهای بیماران خاص را ندارند.
وی تصریح کرد: تامین اجتماعی باید هرچه سریع تر اشکالات ایجادشده را اصلاح کند و در بقیه موارد نیز هیچ یک از بیمه ها بدون مصوبه شورای عالی بیمه تصمیم گیری نکنند و سبب آزار و اذیت مردم و بیماران نشود.
 اخیرا برخی بیماران تالاسمی تصور می کنند که قیمت داروی خوراکی وارداتی آنان افزایش یافته است؛ این در حالی است که رسول دیناروند ، رییس سازمان غذا و دارو هم روز گذشته اعلام کرد که افزایش قیمت داروی بیماران تالاسمی به طور قطع ناشی از کاهش حمایت بیمه بوده است و مسئولیت افزایش قیمت این دارو بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.

**وبا در عراق فروکش کرده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال دیگری در مورد هشدار شیوع وبا با وجود نزدیک شدن به اربعین حسینی و حضور زائران ایرانی در کربلا گفت: در این زمینه نگرانی نداریم و وبا در عراق فروکش کرده است که فصل سرما از جمله دلایل عمده این موضوع به شمار می آید.
هاشمی دلیل دیگر نداشتن نگرانی در این زمینه را اقدامات جدی وزارت بهداشت عراق عنوان و اظهار کرد:توصیه هایی به زائران نیز ارائه شده است تا با رعایت آن از جمله استفاده از آب با بطری و رعایت مصرف مواد غذایی و همچنین توجه به بهداشت فردی، نگرانی وجود نداشته باشد.

** تاثیر برجام بر دارو و تجهیزات پزشکی
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر اجرای برجام در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: اگر معقول پیش برویم و احساسی عمل نکنیم، اجرای برجام تاثیر خواهد داشت؛ چرا که سرمایه گذاری در ایران باعث می شود که تولید به گونه ای صورت می گیرد که نه تنها به واردات در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی بی نیاز می شویم که می توانیم محصولات خود در این زمینه را صادر کنیم.
هاشمی، اضافه کرد: دانش فنی خوبی در عرصه داروسازی در کشور وجود دارد. در این زمینه حلقه مفقوده ای وجود دارد که با اجرای برجام به پیشرفت کمک می شود.
وی افزود:اجرای برجام، سبب می شود تا شرکت ها به صورت مستقیم حضور یابند و از این طریق دست واسطه ها در دارو و تجهیزات پزشکی قطع می شود و هزینه وسایل مصرفی پزشکی و دارویی کاهش می یابد.
وزیر بهداشت، ادامه داد: گفت وگوهایی در این زمینه انجام شده است و کشورهای دیگر می توانند امیدوار باشند که اگر در ایران سرمایه گذاری کنند، تضمین بازگشت سرمایه و سود برای آن ها وجود خواهد داشت ؛ باید منتظر آینده بود چرا که هر ملتی از کمترین فرصتی برای پیشرفت و منافع ملی استفاده می کند.

عضو کابینه دولت یازدهم در پاسخ به این سوال که پرستاران در خصوص حقوق و دستمزد ابراز نارحتی و گلایه دارند آیا وزارت بهداشت طرحی برای ساماندهی حقوق و دستمزد این قشر دارد ؟ گفت: خیلی از اقشار در جامعه ممکن است از میزان دریافتی خود راضی نباشند؛ لذا این فقط مختص قشر پرستار نیست.
هاشمی، افزود: در زمینه افزایش و ترمیم حقوق و مزایای پرستاران طرحی را ارائه و دنبال کردیم ولی از آنجایی که این طرح با حاشیه هایی روبرو شد مجبور به عقب نشینی شدیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال گفت: مهم ترین موضوع ما در زمان حاضر جبران عقب ماندگی دریافتی ها است که امیدوارم با مجموعه اقدامات و تدابیر در نظرگرفته شده بتوانیم در اسرع وقت آن را مرتفع و در این زمینه گام های خوبی برداریم.
بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه و پاسخ مسئولان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: