کد خبر: ۸۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>ويتاکر، خبرنگار برنامه 60دقيقه شبکه سي‌بي‌اس تلويزيون آمريکا، به شهر کلمبوس ايالت اوهايو رفت تا ميزان همه‌گير شدن مصرف هروئين در آمريکايي‌ها را تصوير کند.
به گزارش شفا آنلاین،او در اين مأموريت تأييد کرد که اين ماده ارزان‌تر و به دست آوردن آن آسان‌تر شده است، اما آنچه در گزارش او به چشم مي‌خورد، اعتياد به قرص‌هاي مسکن اعتيادآور و مرگ ناشي از آن بود. بر اساس گزارش او مردم به اين قرص‌ها معتاد مي‌شوند و سپس به اين دليل که هروئين ارزان‌تر است به سمت مصرف هروئين مي‌روند.

ويتاکر مستندات محکم‌تري هم براي اين موضوع پيداکرده است. او با والديني صحبت کرده است که فرزندان نوجوانشان با مواد اعتيادآوري که در وهله اول پزشکشان براي آنها تجويز کرده است معتاد شده‌اند. جالب است بدانيد که وايکودين و انواع ژنريک آن (استامينوفن کدئين) بين سال‌هاي 2009 و 2012 بيشترين آمار تجويز را در آمريکا داشته‌اند.

در حال حاضر در آمريکا بسياري از افراد به داروهايي مانند اوکسي‌کونتين (اکسي‌کودون) و وايکودين معتاد هستند و بعضي از آنها هم مصرف هروئين را شروع مي‌کنند، زيرا اين ماده ارزان است، قبح مصرف آن کاهش پيداکرده و مي‌توان به‌جاي تزريق آن را دود يا استنشاق کرد که اين روش کار را براي استعمال هروئين در مهماني‌ها راحت‌تر مي‌کند.

البته تعدادي از افراد هم به مصرف اين مسکن‌ها نياز دارند. يکي از تماشاگران اين برنامه در سايت آن پيغام گذاشته است که به زانويش به‌شدت آسيب‌ديده است و نياز به جايگزين شدن دارد، اما پزشکان به دليل اعتياد‌آور بودن اين مسکن‌ها، آنها را براي او تجويز نمي‌کنند.

 Forbes

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: