کد خبر: ۸۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
شفا آنلاین>اجتماعی>برای نجات کودکی که بیرون از خانه مانده و از سرمای سخت، می‌لرزد کمپین‌ها و موسسات خیریه راه‌کارهایی را اندیشیده‌ و منتظر یاری مردم هستند.

به گزارش شفا آنلاین،سرمای زود هنگام و استخوان سوز این روزهای پاییز باعث شده تا امسال زودتر از هر سال وسایل گرمازا‌ روشن شود و البسه‌ گرم و زمستانی زودتر مورد استفاده قرار گیرد.

سوز سرمای این روزهای پاییز، حتی توان ما را برای خروج از خانه نیز گرفته و از رفتن به مکان‌هایی که مجبور به بودن در آن ها هستیم تعلل می‌کنیم اما در بیرون از خانه‌ گرم ما، کودکانی هستند که به خاطر کار اجباری و بدون پوشش مناسب فصل سرما، روزهای سرد سال را در خیابان‌ها، کوره پزخانه‌ها و بر سر ساختمان‌های نیمه کاره می‌گذرانند.

برخی از این کودکان به جز تعدادی کارتن نیمه کاره جای خوابی ندارند و در شب‌های سرد زمستان بدون لباس گرم در خانه‌های سرد کارتنی روزگار می‌گذرانند. کودکانی که نه تنها کسی نگران سلامت آن ها نیست بلکه زنده و مرده بودنشان نیز برای کسی اهمیت ندارد.

 *رویای خانه‌های آجری

 سوله‌های کوچک دست ساز با مصالحی همچون بتن‌های خرد شده، چند تکه چوب و پتوهای سربازی پاره که در سطل‌های زباله به وفور یافت می‌شوندسرپناهی هستند که کودکان بی سرپرست و بد سرپرست این سرزمین از بدو تولد در آن به دنیا آمده و روزگار سپری می‌کنند.

لباس گرم، خانه‌ امن و وعده‌ای غذای گرم، تنها سهم کوچکی از زندگی برای هر انسانی است که آن نیز از این کودکان نیازمند توجه دریغ شده است.

*کمپین لباس گرم در تهران خیلی سرد

این روزها در پایتخت کمپینی به راه افتاده تا لباس‌های گرمی که مورد نیاز نیست و یا برای کمک به این کودکان خریداری می‌شود را جمع آوری کرده و به دستشان برساند شاید از این طریق بتوان بخشی از این کودکان را از سوز و سرمای این روزها و روزهای آتی پایتخت نجات داد تا بتوانند این زمستان سخت را نیز به سلامت به پایان برسانند.

امیر حسین قاسمی موسس شبکه همیاری در این باره می گوید: کمپین جمع آوری لباس گرم برای کودکان نیازمند با هدف تامین لباس برای کودکان محروم و نیازمند سراسر کشور آغاز شده است و به همین منظور می‌خواهیم تا با همیاری مردم زمستان و سرما را از این کودکان دور کنیم.

البته امیدواریم با فعالیت این کمپین و موسسات خیریه‌ دیگر کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست به طرز فاخری سازمان دهی شده و معضل و مشکلاتشان هر چه سریعتر حل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: