کد خبر: ۸۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
شفا آنلاین>اجتماعی>اواخر مرداد ماه سال 1393 بود که خبر منتشر شد؛ «رابين ويليامز خودکشي کرد»، خبري که بعد از سپري شدن بُهت اوليه، عادي شد.
به گزارش شفا آنلاین، علت مرگ «رابين ويليامز» خودکشي اعلام شده بود، اما حالا زواياي پنهان اين اتفاق وعلتش بعد از گذشت يک سال و اندي بيشتر مشخص شده است.

علتي که به گفته همسرش، افسردگي نبوده و بازيگر «انجمن شاعران مُرده» به يک جور بيماري تحليل برنده سيستم مغزي دچار بوده است.

 خودکشي ويليامز در خانه‌اش در کاليفرنيا، سوژه روز بسياري از رسانه‌ها شد تا اينکه بالاخره سوزان ويليامز در مصاحبه‌اش با مجله «مردم» گفت: «رابين را افسردگي نکشت. بلکه افسردگي فقط يکي از 50 علائم بيماري او بود که اتفاقا از بقيه علائم هم ضعيف‌تر بود.» سوزان بيماري همسرش را
Dementia with Lewy Bodies اعلام کرد.

 مرضي که نورون‌هاي مغز را به مرور از بين مي‌برد و باعث بروز اختلالات حرکتي در فرد بيمار مي‌شود. اين بيماري (
DLB
) حالا دومين بيماري مغزي بعد از آلزايمر است که کارکرد سيستم عصبي مغز را از بين مي‌برد و در ادامه نه تنها موجب اختلال حرکتي، بلکه در وضعيت ذهني فرد هم مشکلاتي ايجاد مي‌کند.

سوزان ويليامز درباره مدت بيماري همسرش گفت: «اين بيماري يک سال آخر عمرش به سراغ رابين آمده و درگيرش کرده بود و ماه‌هاي آخر که به خودکشي ختم شد، علائمش زيادتر شد.» اين در حالي است که رابين ويليامز چند ماه قبل از خودکشي به پارکينسون هم مبتلا شده بود و به گفته همسرش، اختلال در سيستم مغزي تاثير زيادي روي رفتارش گذاشته بود تا جايي که او با اشتباه گرفتن در خانه، باعث جراحت سرش شده بود.


همسر اين بازيگر گفت: «او به خوبي مي‌دانست که دارد عقلش را از دست مي‌دهد و سعي داشت اوضاع را جمع و جور کند تا اينکه يک‌باره همه چيز فرو ريخت. شايد اگر خوش‌شانس بود، فقط 3 سال ديگر دوام مي‌آورد و قطعا اين سال‌ها برايش سخت بودند.»


اينکه بازيگر «جومانجي» افسرده بود و اين فقط يکي از دلايل خودکشي منجر به فوت سال گذشته او است، حالا بر کسي پوشيده نيست. هرچند همه اين ماجراها و حتي اعتراف خودش به مصرف کوکايين و الکل، چيزي از ارزش‌هاي بازيگري او و جوايز اسکار، گلدن‌گلوب و گرمي کسب شده‌اش کم نمي‌کند.

اعتيادي که سوزان ويليامز خلافش را گفته و اعلام کرده است همسرش هشت سال آخر عمرش پاک بوده است. بازيگري که دنيا را مي‌خنداند و حتي اسپيلبرگ هنگام ساخت فيلم «فهرست شيندلر» بارها با او تماس مي‌گرفت، صدايش را روي بلندگو مي‌گذاشت تا بازيگران و عوامل فيلمش را بخنداند و حال و هواي‌شان را عوض کند.

بازيگري که از فيلم‌هاي کمدي تا احساسي و حتي صداپيشگي را مي‌شود در کارهايش ديد. همان بازيگر نقش معلمي پرشور که نظم مدرسه را به هم مي‌زد و از شاگردانش مي‌خواست او را «ناخدا» صدا بزنند، بالاخره خودش را کشت و نقطه پايانش با نام يک بيماري مغزي گذاشته شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: