کد خبر: ۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>تغذیه>کودکان، نوجوانان، زنان باردار و بیماران قلبی منع مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا را دارند.
به گزارش شفا آنلاین،سیدمرتضی صفوی، متخصص تغذیه با اشاره به عوارض جدی که نوشیدن بیش از حد نوشابه‌های انرژی زا در پی دارد گفت: مصرف بی‌مهابای نوشابه‌های انرژی‌زا اثرات بدی را بر افراد دارد به خصوص کودکان، نوجوانان، زنان باردار و بیماران قلبی منع مصرف این نوشابه‌ها را دارند.

وی در ادامه افزود: به هنگام مصرف این نوشابه‌‌ها به بالا بودن کافئین آنها کبد بعد از 30الی 50 دقیقه واکنش نشان می‌دهد و مقدار بسیار زیادی قند را به خون وارد می‌کند و این افزایش قند خودن حدود یک ساعت طول می کشد تا فروکش کند و پس از ای فروکشی قند فرد دچار احساس خستگی می‌شود و به 12ساعت زمان نیاز است تا کافئین به طور کامل از خون پاک شود.

دکتر صفوی در بیان حد مجاز مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا گفت: مصرف روزانه یک عدد نوشابه انرژی‌زا برای ورزشکاران بلامانع است زیرا ورزشکاران با انجام ورزش روزانه قند اضافی وارد شده به خون را می‌سوزانند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نوشابه‌های انرژی‌زا در افراد وابستگی به مصرف این نوشابه‌ها را ایجاد می‌کند و اثرات سوءذکر شده را به همراه دارد، به افراد توصیه می‌شود از مصرف این نوشابه‌ها حدالامکان خودداری نمایند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: