کد خبر: ۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>اجتماعی> مايکل کرايتون، پزشک، نويسنده، کارگردان و تهيه‌کننده معروف، به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش شفا آنلاین،4نوامبر 2008ميلادي:  مايکل کرايتون بيشتر به دليل داستان‌ علمي- تخيلي «پارک ژوراسيک» شناخته مي‌شود، اما تعداد زيادي داستان آخرالزماني ديگر هم دارد که اغلب بيانگر فجايعي است که علم ممکن است به بار بياورد.

رمان‌هاي او داراي زمينه‌هاي غني علمي هستند. 25 رمان او تا به‌حال در حدود 150ميليون نسخه در سرتاسر جهان فروخته‌اند. کرايتون که در داستان‌هايش 15 نظريه علمي جديد (نظير امکان بازيابي DNA موجودات ماقبل تاريخ از طريق فسيل‌هايشان) را مطرح کرده است و هميشه وقتش را در کتابخانه و آزمايشگاه مي‌گذارند، براي همين هم ماشين‌هاي داستان‌هاي او، جذاب‌تر از آدم‌هاي قصه‌هايش هستند. او نويسنده بازي کاميپوتري معروف «آمازون» بود. کرايتون فيلم «کما» را هم براساس رماني از رابين کوک کارگرداني کرد.


کرايتون و کوک هر دو پزشک و نويسنده بودند و در مورد موضوع‌هاي مشابهي رمان مي‌نوشتند. «قضيه اندرومدا»، «مرد پايانه‌اي»، «پارک ژوراسيک»، «کنگو»، «طعمه» و «سيزدهمين سلحشور» معروف‌ترين فيلم‌هايي هستند که از آثار او اقتباس شده است. کرايتون در سال 1992 جزو 50 خوش‌تيپ مجله people انتخاب شد و در سال 2002 يک‌گونه جديد از دايناسور به افتخار کرايتون و رمان پرفروش پارک ژوراسيک، به نام «کرايتونساروس» نامگذارى شد.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: