کد خبر: ۸۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
مشاور تامین اجتماعی اعلام کرد:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکصد میلیارد تومان تسهیلات در دو مرحله به مستمری بگیران، بازنشستگان و برخی از بیمه شدگان پرداخت می شود.
به گزارش شفاآنلاین : امیرعباس تقی پور ، این مطلب را روز چهارشنبه طی بازدید از شعبه یک تامین اجتماعی استان یزد و بیمارستان شهدای کارگر بیان کرد.
وی، اظهار کرد: قرار است تسهیلات؛ در مرحله اول به مستمری بگیران و بازنشستگان و در مرحله دوم به برخی از بیمه شدگان ارایه شود.
تقی پور، تصریح کرد: در مرحله اول 40 میلیارد تومان از اعتبار مورد نظر برای اعطای تسهیلات هزینه می شود و در مرحله بعدی 60 میلیارد تومان باقیمانده در قالب تسهیلات به افراد پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، این تسهیلات، قرض الحسنه و بدون بهره بانکی است و چون مستمری بگیران و بازنشستگان برای ما دارای اعتبار هستند، تسهیلات، بدون ضامن نیز اعطا می شود؛همچنین
سقف پرداخت تسهیلات به این افراد، دو تا سه میلیون تومان است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه 40 میلیون و 200 هزار تن تحت پوشش این سازمان هستند، افزود: در سال جاری بودجه سازمان 60 هزار میلیارد تومان است که ماهانه سه هزار میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران هزینه می شود.

**950 هزار کارفرما فهرست بیمه را اینترنتی می دهند
تقی پور یکی دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی را دریافت فهرست اینترنتی عنوان کرد و افزود: 950 هزار کارفرما ، فهرست بیمه را بدون مراجعه به شعب از طریق اینترنت، پرداخت می کنند و به همین علت از دو میلیون سفر درون و برون شهری نیز جلوگیری شده است.
این مقام مسئول در تامین اجتماعی اضافه کرد: یکی از برنامه های جدی ما توسعه ابلاغ الکترونیکی است که در این زمینه هدفمان به روز شدن تعاملات کارفرما با تامین اجتماعی است.
تقی پور تاکید کرد: سازمان برای ارایه خدمت به این بیمه شدگان و مستمری بگیران تلاش جدی دارد؛ طی سه سال اخیر نیز 65 درصد میزان مستمری افراد مستمری بگیر افزایش داشته است.
تقی پور گفت: دسترسی خدمات درمانی عادلانه از دیگر برنامه های سازمان تامین اجتماعی به شمار می رود و سازمان، تلاش می کند با به حداقل رساندن مشکلات، بهترین خدمات را به مستمری بگیران و بیمه شدگان ارایه دهد.
** آغاز عملیات اجرایی بیمارستان سرطان، بهمن ماه در یزد
محمد حسین توحیدی فر، مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد از برنامه ریزی جدی برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 150 تخت خوابی سرطان در شهر یزد خبر داد.
توحیدی فر افزود: در زمان حاضر نقشه این بیمارستان آماده است که امیدواریم بهمن ماه شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
معاون درمان تامین اجتماعی یزد، یکی ازعلل احداث بیمارستان یاد شده را بالا بودن نرخ کشوری میزان سرطان در استان یزد عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: بیمارستان شهدای کارگر شهر یزد به عنوان یکی از بیمارستان های تابعه سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارایه خدمت به مردم استان یزد از استان های مختلف مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب اصفهان و خراسان بیمار می پذیرد که به همین دلیل نسبت تخت های این بیمارستان به نسبت جمعیت بالاتر رفته و باعث شده است که ما همیشه با کمبود تخت مواجه باشیم.
توحیدی فر، افزود: یک سوم تخت های بیمارستانی ما در اختیار بیماران دیگر استان ها است و برخی مواقع ما مجبوریم بیماران استان یزد را به بخش خصوصی ارجاع دهیم و با توجه به تعاملی که با این بیمارستان ها داریم تعرفه دولتی برای بیماران پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای کارگر 256 تخت دارد، گفت: ضریب اشغال تخت 86 درصد است و در برخی مواقع نیز به صد درصد می رسد؛ به همین منظور قرار است تا ماه های پایانی سال، 38 تخت دیگر به ظرفیت این بیمارستان اضافه شود.

** پرونده های مستمری بگیران تامین اجتماعی هیچ وقت مختومه نمی شود
محمد صابری، مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد نیز اظهار کرد: پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هیچ وقت مختومه نمی شود و افراد بازمانده مستمری بگیران هم می توانند از خدمات این سازمان بهره مند شوند.
صابری افزود: 87 درصد جمعیت استان یزد در قالب 840 هزار تن تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اند و 275 هزار بیمه شده اصلی در استان یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی، اضافه کرد: 49 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند؛ 94 درصد کارگاه های فعال در استان یزد، فهرست حق بیمه خود را غیرحضوری پرداخت می کنند و 90 درصد بیمه شدگان، برگ بیمه اینترنتی پرداخت می کنند.
یک هیات رسانه ای با حضور دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدت دو روز از استان یزد بازدید می کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: