کد خبر: ۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
دبیر اجرایی کنگره پیوند کبد عنوان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد و مجاری صفراوی، مشکلات تغذیه ای و کم تحرکی را شایع ترین عامل بیماری مزمن کبدی عنوان کرد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر محسن نصیری طوسی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره پیوند کبد و مجاری صفراوی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش بیماری کبد چرب، هپاتیت بی و سی، بیماری های کبدی نیز رو به فزونی است.
وی افزود: این نارسایی ها فعالیت کبد را با مشکل مواجه می کنند و در بسیاری از موارد قادر به درمان آنها نبوده و ناچار به تعویض کبد هستیم.
نصیری طوسی ادامه داد: برگزاری این گونه همایش ها و کنگره ها در زمینه پیوند و جراحی های کبد، خدمات رسانی به بیماران و اطلاع رسانی به متخصصان را افزایش می دهد.
وی گفت: در ایران از حدود 15 تا 20 سال قبل، پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده است.
دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد و مجاری صفراوی ادامه داد: دومین مرکز پیوند کبد، مرکز علوم پزشکی دانشگاه تهران است و ظرفیت پیوند کبد آن یکصد نفر در سال است.

** 1200 هزار نفر سالانه در ایران نیاز شدید به پیوند کبد دارند
وی گفت : در ایران سالانه 1200 نفر نیاز شدید به پیوند کبد دارند، این در حالیست که ظرفیت ما برای پیوند بین 600 تا 800 نفر است و تلاش می شود با برگزاری این کنگره ها، کمک شایانی در این زمینه صورت گیرد.
نصیری طوسی افزود: بیماری کبد یک بیماری عمومی است و بیماری های هپاتیت بی و سی و همچنین کبد چرب و بیماری های مربوط به تغذیه و سوخت وساز بدن در صورت گسترش، مشکلات بیماری کبدی را به همراه خواهند داشت.
وی تاکید کرد: در این بین مشکلات تغذیه ای و کم تحرکی شایع ترین عامل بیماری مزمن کبدی است و البته افزایش سن و سال و همچنین ژنتیک و استعداد داشتن کبد چرب نیز بیماری کبد را افزایش می دهد.
دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد و مجاری صفراوی افزود: هزینه پیوند کبد از 10 سال قبل توسط دولت مورد حمایت قرار گرفته و هزینه های درمانی آن از سوی بیمه پرداخت می شود.

** در تامین داروی بیماران کبدی کمبودی نداریم
نصیری طوسی خاطرنشان کرد: یک بیمار کبدی 400 تا 500 و گاهی تا یک میلیون تومان را باید برای مراقبت های بعد از پیوند کبد هزینه کنند.
وی درباره کمبود داروهای پیوند کبد و بیماری های مزمن کبد نیز گفت: درمورد تامین داروها به روز هستیم و کمبودی نداریم و وضعیت ما در این خصوص مطلوب است.
سومین کنگره پیوند کبد و مجاری صفراوی از امروز(چهارشنبه) در تالار امام خمینی(ره) بیمارستان امام خمینی(ره) تهران آغاز شد.
در این کنگره سه روزه، 18 سخنرانی، شش پنل، چهار کارگاه تخصصی و 20 مقاله بصورت پوستر ارائه خواهد شد.
همچنین در این کنگره متخصصانی از آمریکا و بیمارستان نمازی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: