کد خبر: ۸۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: در فهرست وزارت بهداشت تعداد داروهای گیاهی از 135 قلم گذشته و به 1200 قلم افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: امروزه به منظور ارتقای وضعیت سلامت مردم استفاده از داروهای گیاهی در اولویت قرار دارد و تعداد داروهای گیاهی در فهرست وزارت بهداشت از 135 قلم و به یک هزار و 200 قلم دارو افزایش یافته است. 

عصاره بیان کرد: طبق آمارهای ارائه شده گردش‌ مالی گیاهان دارویی از 60 میلیارد در سال 1996 به 140 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی تصریح کرد: ارزش اقتصادی گیاهان دارویی تنها با کشت آن‌ها محقق نمی‌شود بلکه باید زنجیره کامل از تامین تا توزیع وجود داشته باشد به همین دلیل برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ارائه تسهیلات کم بهره به این شرکت‌ها در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است. 

وی با اشاره به انقراض گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل برداشت بی رویه و غیر اصولی گیاهان دارویی بسیاری از گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض قرار گرفتند.
 
عصاره عنوان کرد: به منظور جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی پایلوت کشت و توسعه گیاهان دارویی در شهرستان‌های 9 استان ایجاد شده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: