کد خبر: ۸۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت>رساندن افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند در اولین فرصت می‌تواند آنها را از عوارض ناگوار آن برای یک عمر رهایی بخشد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر بابک زمانی رئیس کمیته پیش بیمارستانی و آموزش اطلاع رسانی معاونت درمان وزارت بهداشت در مراسمی که به مناسبت روز جهانی سکته مغزی در خانه سلامت دلگشا برگزار شد گفت: خانواده ها در صورتی که علائم سکته مغزی را در افراد خانواده یا ‌نزدیکانشان مشاهده کردند، بدون فوت وقت با اورژانس 115 تماس بگیرند تا آنها فرد بیمار را به بیمارستان منتقل کنند.

زمانی ادامه داد: به علت این که افراد در مواقعی که با علائم سکته مغزی مواجه می‌شوند خودشان اقدام به انتقال فرد به مراکز درمانی و بیمارستان های نزدیک محل سکونت می‌کنند اما بایستی این نکته را ‌‍درنظر بگیرند که فقط بیمارستان نزدیک‌تر مهم نیست بلکه نکته حائز اهمیت و مهمتر امکانات لازم برای درمان این بیماران و حضور متخصصین مربوطه در آن مرکز درمانی است.

زمانی ادامه داد: زمان طلائی برای نجات جان بیمار 3 ساعت است و این زمان از موقع شروع ‌بروز علائم سکته مغزی می‌باشد و آنها بایستی این قضیه را جدی بگیرند تا اینکه زمان طلائی برای نجات جان بیمار از دست نرود زیرا زمانی که سلول‌های مغزی از بین بروند به هیچ عنوان قابل برگشت نیستند.

زمانی در ادامه در رابطه با بیمارستان های دانشگاهی با تخصص لازم برای درمان سکته مغزی گفت: در حال حاضر حدود 12بیمارستان دانشگاهی در تهران و 40 بیمارستان دانشگاهی در سطح کشور امکانات و تخصص های لازم را برای درمان بیماری سکته‌های مغزی حاد را دارند.

زمانی در پایان گفت: برنامه های کمیته درمان سکته های مغزی در معاونت درمان وزارت بهداشت از سال 94 شروع به کار کرده است که این مدت آموزش همگانی و اطلاع رسانی انجام شده است و در حال تجهیز بیمارستان‌‌های دانشگاهی به تخت های مراقبت ویژه برای نگهداری از بیماران سکته مغزی هستیم.yjc

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: