کد خبر: ۱۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
دکتربابک زمانی -رئیس انجمن سکته مغزی ایران
طبابت يك شيوه بيشتر ندارد و زالو هم در آن جايي ندارد
شفا آنلاین:در يكي از شهر ها با همكاران مغز واعصاب در يك سمپوزيوم سكته مغزي نشسته و داريم پيشرفت ها و مشكلات در مان سكته مغزي حاد -كه تنها در سه ساعت اول امكان پذير است -را در كشور بررسي ميكنيم كه ناگهان ويديويي از صدا وسيما پخش ميشود و تبليغ ميكند كه بيماران را در دوساعت اول به زالو برسانيد تا خوب شون ناگهان احساس كرديم تمام تلاش هاي همه ما در دوسال گذشته دارد به كأم زالو ريخته ميشود

به پخش خرافات از سيماي ملي اعتراض كرديم و گفتيم با هركس كه بيماران را به شكل غير استاندارد درمان ميكند برخورد كنيد و به ما هم در همان رسانه فرصت رد اين ادعا را بدهيد .از سيما تماس گرفتند كه ساعت ٧ صبح ! با شما تماس ميگيرند براي مصاحبه ! گفتم ؛خب البته ٧ صبح يكي از شبكه هاي راديو با اخبار سراسري ساعت هشت ونيم تلويزيون قابل مقايسه نيست همانطور كه جان و توان ما هم با "زالو" قابل مقايسه نميباشد !ولي خب كفش كهنه هم در بيابان غنيمت است . به هر حال صبح ديرتر به سوي بيمارستان راهي شديم تا اين مصاحبه زالو يي به سرانجام برسد. گوشي در دست منتظر بودم تا مجري بنده را فرا بخواند و لاجرم شنونده اطلاعات فراواني شدم كه ايشان با همان لحن شاد و قالبي راديويي بي دريغ به كأم شنوندگان عزيز صبحگاهي مي ريخت كه بعله "سكته مغزي اخيرا شائع شده ....مهم ترين علامت سكته مغزي فشارخون است ! و.... بعد از اينكه در مورد درمان سكته مغزي توسط گروهي از پزشكان با زالو اطلاع رساني كرديم حالا گروهي ديگر نظرات ديگري دارند " و دعوت كردند بنده به عنوان "ان گروه ديگر" در ان محيط ظاهرا شاد صبحگاهي أسباب ناراحتي زالو ها و كإسبان زالو را فراهم اورم چند جمله اي بيشتر نگفته بودم كه تشكري باسمه اي نثار كردند و فرمودند "بله البته در بين كارشناسان!

ممكن است روايات مختلفي وجود داشته باشد .سعي كردم با سرعت هرچه تمام تر بگويم "طبابت يك شيوه بيشتر ندارد و زالو هم در ان جايي ندارد ...."اما جايي در وسط حرف هايم ارتباط قطع شد و كلام به اصطلاح منعقد نشد البته جمله بعد حتي بر زبان هم نيا مد و راه بر نفس در گلو گرفت كه "فشار خون " علامت سكته مغزي نيست بلكه فاكتور خطر ان است و اصلا فشارخون علامتي ندارد . شعار جهاني اين است :علايم سكته مغزي حاد عبارت است از كج شدن صورت ، اختلال تكلم و فلج بازو ! فشار خون اصلا علامتي ندارد تا چه برسد به اينكه "علامت "سكته مغزي باشد " و بعد هم اينكه سكته مغزي انفلوانزا نيست كه شايع بشود تازه تازه فهميديم ميتوانيم درمانش كنيم كه زالو از راه رسيده !
انگار شنيدم يك نفر اهي كشيد و گفت "خدا به دادمان برسد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: