کد خبر: ۸۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: برابر آمار وزارت کار سالانه 2 میلیون و 600 هزار نفر به جمعیت بیکاران اضافه می‌شود و این در حالی است که دولت در هر سال می‌تواند تنها 800 هزار شغل ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاین، اقبال شاکری در دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به مشکل اشتغال به عنوان مهمترین معضل آسیب‌دیدگان اجتماعی در محله هرندی و دیگر نقاط تهران اظهار کرد: شرایط این افراد ویژه است به نحوی که حتی خانواده‌ها از پذیرش آنها سرباز می‌زنند و طبعا امکان جذب و استخدام آنها نیز به سادگی فراهم نمی‌شود. این در حالی است که هر سال حدود 2 میلیون نفر بیکار می‌مانند و این آمار به سال بعد منتقل می‌شود.

وی پیشنهاد داد: برای تکمیل چرخه آسیب‌دیدگان اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی برای این قشر شرایط دورکاری را فراهم کند.

شاکری در ادامه خواستار ارائه مدل اقدام روشنی در محل هرندی شد و گفت:  تمام مطالعات و تجربه‌های شهرداری در سطح این محله باید به یک مدل اقدام منتج شود که در شهرهای دیگر نیز قابل استفاده باشد. 

وی بر ضرورت اجرای پروژه‌هایی از جنس طرح‌های اجرا شده در محل‌های برخوردار در سطح محله هرندی تاکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که مشتری بیشتری دارند اگر در محله هرندی اجرا شوند به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند. 

 الهه راستگو دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اعضای شورا قسم خورده‌اند حافظ منافع مردم باشند گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان مردم در شورای شهر مدام در مقام دفاع از شهرداری برمی‌آیند در حالی که معاونان شهردار در جلسه حضور دارند و اگر نیازی به دفاع باشد قطعا این کار را انجام می‌دهند. 

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر وامدار شهرداری نیستند، گفت: ما باید پاسخگوی خداوند و مردم باشیم هرچند باید این سخنان به مذاق بسیاری خوش نیاید اما بارها از این نوع رفتار دل من به درد آمده است. 

وی بیان کرد: ما آمده‌ایم که از حق مردم دفاع کنیم نه از حقوق شهرداری تهران.

صحبت‌های راستگو با بی‌توجهی اغلب اعضای شورا شهر مواجه شد به نحوی که وی با لحن تندی خطاب به همکارانش گفت: گاهی برای موارد بی‌اهمیت توجه قائل می‌شویم و مثلا اگر کسی دیر به صحن بیاید برایش صلوات می‌فرستید در حالی که وظایف اصلی ما چیز دیگری است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: