کد خبر: ۸۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>اجتماعی> بالاخره مرگ برای همه هست، خدای ناکرده ممکن است یکی از اطرافیان نزدیک شما هم فوت کند.

به گزارش شفا آنلاین،يكي از مداركي كه شما براي كارهاي مختلف قانوني مثل انحصار وراثت و... نياز داريد گواهي فوت رسمي سازمان ثبت احوال است. قبلا بايد به‌طور رسمي اين گواهي را دريافت مي‌كرديد ولي حالا اين خدمت براي تسهيل در اين كار و كاهش رفت‌وآمدها، به شكل اينترنتي هم به شما داده مي‌شود.البته فعلا اين خدمت فقط در استان‌هاي تهران، اردبيل و خراسان شمالي داده مي‌شود. براي اين كار بايد مراحل زير را طي كنيد.

سايت www.sabteahval.ir برويد و گزينه خدمات الكترونيك را انتخاب كنيد. بعد هم وارد بخش صدور گواهي فوت شويد.
با كليك روي گزينه «فرم ثبت گواهي فوت»، فرم درخواست را تكميل كنيد.

پس از تكميل فرم درخواست، با كليك روي گزينه «ادامه»، اطلاعات وارد شده در صفحه ديگري نمايش داده خواهد شد. شما مي‌توانيد پس از بررسي مجدد اطلاعات وارد شده و اطمينان از درستي آنها، روي گزينه «ثبت اطلاعات» كليك كنيد تا درخواست شما در سامانه ثبت و شماره پيگيري به شما ارائه شود.

براي هزينه صدور هر برگ گواهي فوت بايد مبلغ 57000ريال به حسابي كه سامانه به شما مي‌دهد پرداخت كنيد. اين كار را هم مي‌توانيد با استفاده از كارت عابر بانك و داشتن رمز دوم در همين سامانه انجام دهيد و هم اينكه به شعبه‌هاي بانك ملي برويد و فيش بگيرد. در روش دوم فيش را بايد نگه‌داريد تا گواهي آماده شود.

از اين پس مي‌توانيد با استفاده از صفحه «پيگيري» در سامانه و وارد كردن شماره پيگيري، وضعيت رسيدگي به درخواست‌تان را پيگيري كنيد. پس از بررسي تقاضاي شما درصورت صحت اطلاعات، گواهي وفات صادر و توسط پست به نشاني مندرج در فرم درخواست شما ارسال خواهد شد. يادتان باشد اگر مبلغ را با حضور در بانك پرداخت كرده باشيد، نماينده شركت پست، پس از دريافت فيش بانكي، گواهي فوت صادره را به شما تحويل خواهد داد.همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: